عصر خودرو

روحانی در دیدار رئیس‌جمهور اکوادور:

تهران از هر اقدامی در راستای ثبات بازار و تعادل قیمت نفت حمایت می‌کند

عصر بازار- رییس جمهوری اسلامی ایران در دیدار "رافائل کوره‌آ" رییس جمهوری اکوادور، با اشاره به اشتراکات گسترده ایران و اکوادور تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران از توسعه همکاری ها در همه حوزه ها با اکوادور استقبال می کند.

تهران از هر اقدامی در راستای ثبات بازار و تعادل قیمت نفت حمایت می‌کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در این دیدار که عصر شنبه و در حاشیه اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در مارگاریتا ونزوئلا برگزار شد،  با ابراز خرسندی از روابط رو به گسترش ایران و اکوادور گفت: پیوند های عمیق دو ملت و دو دولت و اهداف مشترک آنها در کنار اشتراک نظر فراوان دو کشور در مسایل بین المللی و منطقه ای ، ایجاب می کند که در همه حوزه ها روابط خود را بیش از پیش توسعه دهیم.

    رییس جمهوری، لغو تحریمها را فرصت مناسبی برای گسترش روابط دو کشور دانست و گفت: کاملا آمادگی داریم تجربیات و توانمندی های خود را در حوزه های علمی ، فناوری و انرژی در اختیار کشور دوست خود اکوادور قرار دهیم.

    وی توسعه همکاری های بانکی میان دو کشور را ضروری برشمرد و اظهار کرد: برای ایجاد تحرک در روابط دو کشور بویژه در بخش های خصوصی، توسعه همکاری های بانکی اهمیت به‌سزایی دارد.

    روحانی با اشاره به نشست آتی تولیدکنندگان عضو و غیر عضو اوپک در الجزایر تصریح کرد که بی ثباتی و کاهش قیمت نفت به ضرر همه کشورها و بویژه تولیدکنندگان نفت است و تهران از هر اقدامی در راستای ثبات بازار و بهبود قیمت نفت که مبتنی برعدالت، انصاف و رعایت سهمیه عادلانه برای کشورهای تولید کننده نفت باشد، حمایت خواهد کرد.

    رییس جمهوری اکوادور نیز در این نشست با بیان اینکه ملت و دولت اکوادور پیوسته مبارزات ملت و دولت ایران را پاس می دارند و همواره در کنار آنها بوده و خواهند بود، گفت: لغو تحریم های ناعادلانه فرصتی برای گسترش بیش از پیش روابط دو کشور است که باید از آن بهره برداری کرد.

    "رافائل کوره‌آ" اظهار کرد: اکوادور مصمم به توسعه همکاریها با جمهوری اسلامی ایران در همه حوزه ها است و در همین ارتباط تقویت همکاریهای بانکی مشترک برای پیشبرد طرح ها و برنامه ها ، ضروری است.

    وی همچنین با اشاره به اجلاس آینده صادرکنندگان و تولیدکنندگان نفت در الجزایر گفت که عدالت در بهای نفت ضروری است و همه کشورهای باید برای موفقیت نشست مذکور تلاش کنند.

    برچسب ها