عصر خودرو

رویترز:

برای نتیجه بخشی نشست اوپک آخرین جزییات با دبیرکل تبادل می شود

عصر بازار- خبرگزاری «رویترز» انگلیس به نقل از یک منبع دولتی الجزایر اعلام کرد امروز (شنبه) دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) پیش از برگزاری نشست غیررسمی این سازمان در الجزایر، به الجزایر می رود و در جریان آخرین جزییات در مورد فریز تولید و تثبیت بازار نفت قرار می گیرد.

برای نتیجه بخشی نشست اوپک آخرین جزییات با دبیرکل تبادل می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، این منبع دولتی الجزایر درباره سفر امروز «محمد بارکیندو» به این کشور به رویترز گفت: ما آخرین جزییات را با یکدیگر در میان می گذاریم تا این اطمینان حاصل شود که نشست آینده نتیجه بخش خواهد بود.
    اعضای اوپک قرار است در حاشیه برگزاری کنفرانس بین المللی انرژی الجزایر از پنجم تا هفتم مهرماه (بیست و ششم تا بیست و هشتم سپتامبر) یک نشست غیررسمی داشته باشند و در مورد فریز تولید و تثبیت بازار نفت گفت و گو کنند.
    «نورالدین بوترفا» وزیر انرژی الجزایر که چندی پیش به قطر، ایران و روسیه سفر کرد تا این کشورها را به حمایت از تثبیت قیمت نفت بین 50 تا 60 دلار ترغیب کند، گفته است: در مورد نتایج نشست غیررسمی اوپک در الجزایر مطمئنم.
    «محمد بارکیندو» دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بتازگی پس از شرکت در نشستی در پاریس به خبرگزاری دولتی «ای.پی.اس» الجزایر گفت: اوپک به دنبال دامنه قیمت مشخصی برای نفت نیست بلکه خواهان تثبیت پایدار بازار نفت است.
    بر اساس این گزارش، بارکیندو که شانزدهم شهریورماه به تهران سفر کرده بود، پس از دیدار با وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران درباره نشست اعضای این سازمان در حاشیه اجلاس سپتامبر مجمع بین المللی انرژی در الجزایر اعلام کرد: این امر پیرو تصمیم وزیران نفت و انرژی اوپک در نشست ماه ژوئن (خردادماه) این سازمان صورت می گیرد و نسبت به موفقیت این نشست امیدواریم.
    وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران نیز پس از این دیدار گفت: ایران از هر تصمیم تولیدکنندگان نفت برای بازگرداندن ثبات به بازار حمایت می کند.
    «بیژن زنگنه» درباره قیمت مناسب نفت در بازارهای جهانی افزود: قیمت مورد علاقه بیشتر اعضای اوپک بهای 50 تا 60 دلار برای سبد نفتی اوپک است.
    وی نفت 55 دلاری را مناسب ارزیابی کرد و ادامه داد: این قیمت سبب می شود تولید نفت برای اعضای اوپک افزون بر درآمدزایی مطلوب، اقتصادی و مفید باشد و همچنین رقیبان آنها نتوانند تولید را بالا ببرند.
    اقدام پیشین به منظور فریز تولید نفت در نشست هفدهم آوریل (بیست و نهم فروردین) دوحه، در پی مخالفت عربستان به بهانه خودداری ایران از پیوستن به این طرح ناکام ماند.
    خودداری ایران از پیوستن به طرح یاد شده به این دلیل بود که قصد داشت با لغو تحریم های هسته ای، تولید نفت خود را به سطح پیش از تحریم برساند و سهم از دست رفته بازار خود را بازپس گیرد.

    برچسب ها