عصر خودرو

وزیر جهاد کشاورزی:

۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از مطالبات گندم کاران پرداخت شد

عصر بازار- وزیر جهاد کشاورزی گفت:با احتساب پرداخت سه هزار میلیارد تومان دیگر از مطالبات گندمکاران طی امروز و فردا،مجموع پرداختی ها برای خرید گندم کشاورزان به ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می رسد.

۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از مطالبات گندم کاران پرداخت شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی با اشاره به پیگیری ها و هماهنگی های به عمل آمده برای تسریع در پرداخت باقی مطالبات گندمکاران،اظهار داشت: ظرف امروز و فردا، سه هزار میلیارد تومان دیگر از طلب گندمکاران از طریق فروش اوراق مشارکت در بورس کالا تامین و به حساب کشاورزان واریز می شود.

    وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد:با احتساب پرداخت این سه هزار میلیارد تومان، مجموع پرداختی ها برای خرید گندم کشاورزان به 10 هزار و 500 میلیارد تومان می رسد.

    وی با اشاره به این که پیگیری های ویژه و گسترده توسط سازمان برنامه بودجه،بانک مرکزی،وزارت اقتصاد و دارایی و دیگر نهادهای ذی ربط اقتصادی دولت برای پرداخت باقیمانده مطالبات گندمکاران همچنان ادامه دارد،خاطرنشان کرد: حدود چهار هزار میلیارد تومان از باقیمانده مطالبات گندمکاران بزودی تامین و به حساب آنان واریز می شود،

    وزیر جهاد کشاورزی میزان تولید گندم در سال جاری را 14 میلیون تن اعلام کرد و افزود:تاکنون حدود 11 میلیون و 500 هزارتن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده است.

    حجتی کل خرید گندم کشاورزان در سال زراعی گذشته را حدود 8.1 میلیون تن عنوان و تصریح کرد:خرید گندم کشاورزان در سال جاری در مقایسه با پارسال 42 درصد (حدود 3.4 میلیون تن) افزایش یافته است.

    وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به کاهش سطح زیر کشت گندم در سال زراعی جاری، اقدامات فنی،تامین و تجهیز بهنگام نهاده های با کیفیت(از جمله بذور،کود و مبارزه به موقع با آفات،توسعه مکانیزاسیون)و همچنین حمایت های دولت در اعلام منصفانه قیمت های خرید تضمینی گندم و همچنین همت و تلاش کشاورزان را از عوامل مهم در افزایش تولید گندم کشور عنوان کرد.

    برچسب ها