عصر خودرو

شنبه ۲۷ شهریور؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار- در معاملات امروز چهارشنبه ۹۵.۰۶.۲۷ در بازار برق بورس انرژی ۸,۵۹۵ مگاوات برق به ارزش ۴۹ میلیارد و ۲۶۱ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته کاهش ۴۱ درصدی را نشان می‌دهد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز پس از روند صعودی در روز معاملاتی گذشته تغییر چندانی نداشت و افزایش اندک 0.001 درصدی را به ثبت رساند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشاهده می‌شود؛ قیمت پس از صعود 10,000 ریالی در روز معاملاتی گذشته، در معاملات امروز متوقف شد تا روندی پلکانی را طی کند، و در حال حاضر در محدوده 360,000 ریال به ثبات رسیده است.
    امروز در بازار برق بورس انرژی، تمایل برای خرید در محدوده قیمت‌های روز معاملاتی گذشته، مشهود بود که در انتهای بازار با عرضه از سوی نیروگاه‌ها شاهد رونق در بازار بودیم. 
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:


    بررسی روند نماد 13950705 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13950705 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است قیمت پس از پشت سر گذاشتن روندی باثبات در اواسط دوره، در انتهای دوره شیب صعودی به خود گرفته باز هم در محدوده 360,000 ریال به ثبات رسیده است.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ قیمت در طول دوره روندی نزولی داشته و در انتهای دوره در محدوده 370,000 ریال قرارز گرفته است.
    در این نماد تا به امروز 2,027  مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 17.06.1395 با 547  مگاوات می‌باشد.

    برچسب ها