عصر خودرو

حذف بخشنامه‌های دست و پاگیر;

ضرورت تسهیل قوانین حوزه تولید وصادرات

عصر بازار- دبیر اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: قوانین زائد و مساله ساز حوزه تولید و صادرات باید حذف شده و بخشنامه های دست و پاگیر در این زمینه، مورد تجدید نظر قرار گیرد.

ضرورت تسهیل قوانین حوزه تولید وصادرات
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، علیرضا سلیمی در ارتباط با تسهیل قوانین بخش تولید اظهار داشت: قانون جامعی به نام قانون رونق بازار کسب و کار در مجلس مورد تصویب قرار گرفت که در آن قوانین مزاحم و دست و پاگیر مرتبط با مجلس شورای اسلامی حذف شده و همچنان آمادگی حذف قوانین زائد وجود دارد.

    وی افزود: از سوی یک سری مقررات و بخشنامه های وزارتخانه ای مانند قوانین مالیاتی، گمرک و مقررات اقتصادی وجود دارد که مصوب دولت است که این بخشنامه ها به قوت خود باقی است و مرتبط با حوزه مجلس نیست و باید اصلاح شود.

    دبیر اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری نهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران در محلات، اظهار داشت: نهمین دوره نمایشگاه سنگ های ساختمانی ایران نسبت به دوره های گذشته از کیفیت بالاتری برخوردار بود و حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاونین وی و نمایندگان مجلس در کنار افزایش حضور شرکت کنندگان و تاجران خارجی در این نمایشگاه نشانگر این ارتقای کیفیت است.

    وی افزود: این نمایشگاه به سمت تخصصی شدن پیش رفته و توجه کشور به سمت این نمایشگاه و شهر نیم ور به عنوان پایتخت سنگ ایران معطوف شده است.

    سلیمی تصریح کرد: امسال افزایش حضور کنسرسیوم های مختلف سنگ در نمایشگاه سنگ نیم ور معنادار بود و فعالان این عرصه توانستند آخرین دستاوردهای صنعت سنگ کشور را به نمایش بگذارند.

    نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: با دستور مساعد وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر تجمیع نمایشگاه سنگ کشور در شهر نیم ور، در صورت پیگیری جدی مسئولان استان و شهرستان و تحقق این مساله، شاهد یک نقطه عطف و رشد چشمگیری در صنعت سنگ شهرستان محلات خواهیم بود.

    سلیمی خاطرنشان ساخت: حضور متخصصین بخش استخراج، فرآوری و ماشین آلات سنگ کشور در نمایشگاه سنگ نیم ور، زنجیره کامل این صنعت را به نمایش گذاشت که این مساله از جمله نقاط قوت نمایشگاه نهم محسوب می شود.

    برچسب ها