عصر خودرو

در واکنش به گرانی شکر مطرح شد:

راهکار دولت مشکل شکر را حل نکرد

عصر بازار- به گفته تولیدکنندگان حوزه شیرینی و شکلات و آبنبات، کارخانه‌جات توان پرداخت حقوق کارگران را ندارندو راهکار دولت برای عرضه شکر در بورس نیز با توجه به کمبود نقدینگی مشکلی از آنان حل نکرده است.

راهکار دولت مشکل شکر را حل نکرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، از ابتدای ماه رمضان بازار شکر با نوسانات مواجه شد، بطوری که قیمت آن از 2300 تومان مصوب به بیش از 3 هزار تومان و در مقاطعی به بیش از 3200 تومان نیز افزایش یافت. همین مساله موجب شد که تولیدکنندگان  کارخانه‌های تصفیه شکر و صنایع شیرینی، شکلات و آب ‌میوه اعلام کنند که در صورت ادامه این روند باید منتظر تعدیل نیروها و تعطیلی واحدهای تولیدی خرد و کوچک بود. چرا که به گفته این تولیدکنندگان، کارخانه‌جات توان پرداخت حقوق کارگران را هم ندارند و راهکار دولت برای عرضه شکر در بورس نیز با توجه به کمبود نقدینگی، مشکلی از آنان حل نکرده است.

    دبیر انجمن صنایع قند و شکر مهم‌ترین عامل این نوسانات را تاخیر در صدور مجوز واردات شکر عنوان می‌کند. رئیس اتحادیه نبات و آب‌نبات ریز و قند ریز نیز تاکید دارد که دولت با وقفه‌ای که در واردات شکر ایجاد کرد موجب کسری در کارخانه‌جات شده است و اگر هر چه سریع‌تر این مشکلات حل نشود ضرر و زیان واحدهای تولیدی جبران ناپذیر خواهد بود.

    حسن افخمی علیشاه-رئیس اتحادیه نبات و آبنبات ریز و قند ریز- می گوید:" دولت تاکید دارد که شکر باید 2500 تومان فروخته شود و امیدوام که این مساله تا آخر مهر ماه حل شود و و شکر به نرخ مصوب دولت به فروش برسد. همچنین عرضه شکر در بورس از اشتباهات دیگری بود که به تولیدکننده ضربه زده است  چرا که با عرضه در بورس، شرکت‌های کوچک و نوپا که نقدینگی کافی ندارند برای خرید با مشکل مواجه شده‌اند. برخی از تولیدکنندگان این حوزه توان پرداخت حقوق کارگر را ندارند حالا چگونه شکر را نقد خریداری کنند و 20 روز بعد جنس را تحویل بگیرند؟ پیش از این برخی از اعضا شکر را خریداری می‌کردند اما مبلغ را دو ماهه پرداخت می‌کردند اما در حال حاضر این امکان در بورس کالا وجود ندارد.

    جمشید مغازه‌ای- دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات-نیز در این رابطه می گوید: در حال حاضر مهم‌ترین مشکل صنف ما نوسانات قیمت شکر و گران شدن آن  است، در حالی که همه جا اعلام می‌کنند قیمت این محصول ارزان شده اما ما هنوز آن را به قیمت قبلی تهیه می‌کنیم تنها تفاوتی که به وجود آمده تهیه کردن شکر ساده‌تر شده است؛ این معضلی است که ما هر ساله دچار آن هستیم و من نمی‌دانم چطور دولت نمی‌تواند این مساله را حل کند و تلاشی هم برای رفع این مشکل نمی‌کند.

    برچسب ها