عصر خودرو

با بازگشایی فاینانس چینی‌ها؛

ظرفیت تولید برق ایران ۴۵۰ مگاوات افزایش یافت

عصر بازار- وزیر نیرو با اشاره به مشارکت ۸۵ درصدی مالی یک شرکت چینی در ساخت سد و نیروگاه رودبار لرستان، اعلام کرد: این پروژه با فاینانس چینی به بهره‌برداری رسید.

ظرفیت تولید برق ایران ۴۵۰ مگاوات افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، همزمان با مذاکرات گسترده ایران با شرکت‌های آلمانی و کره جنوبی با بازگشایی خط اعتباری چینی‌ها به منظور تامین فاینانس ساخت سد و نیروگاه رودبار لرستان، آب گیری از این سد آغاز شد.

    بر اساس توافقی که بین وزارت نیرو ایران و شرکت CGTC چین انجام گرفته مقرر شده است که حدود 85 درصد از منابع مالی مورد نیاز طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی سد و نیروگاه رودبار لرستان از طریق خط اعتباری چین تامین شود.

    حمید چیت چیان وزیر نیرو با تایید مشارکت شرکت چینی در پروژه ساخت سد و نیروگاه رودبار لرستان، گفته است: اگر تنها با تکیه بر منابع مالی داخلی این پروژه را انجام می‌دادیم شاید چند سال دیگر طول می‌کشید اما با گشایش‌هایی که در یکی دو سال اخیر در حوزه سیاست خارجی ایجاد شده قادریم بسیار ساده‌تر به جذب سرمایه‌گذاری خارجی و ارتباط محکم با همپیمانان خارجیمان بپردازیم.

    این عضو کابینه دولت یازدهم تاکید کرد: امروز به ‌واسطه این گشایش ها روند توسعه کشور شتاب بیشتری گرفته و می‌توانیم با جذب سرمایه‌های خارجی به‌طور همزمان چندین پروژه خود را سرانجام برسانیم.

    نیروگاه برق رودبار شامل دو واحد 225 مگاواتی بوده که در مجموع حدود450 مگاوات را به ظرفیت نصب شده کشور اضافه خواهد کرد.

    سد رودبار لرستان چهارمین سدی است که در طول سه سال گذشته تاکنون آبگیری می‌شود و یک سد دیگر در حال عملیات اجرایی و سد بختیاریهم در حال مطالعات اولیه بوده که پیش بینی می‌شود با احداث آن 750 مگاوات دیگر به ظرفیت نصب شده برق کشور افزوده می‌شود.

    برچسب ها