عصر خودرو

دوتازه وارد فرابورسی را بیشتر بشناسیم

عصر بازار- امروز دوشرکت تازه وارد فرابورسی به فعالان بازار سرمایه معرفی شد.

دوتازه وارد فرابورسی را بیشتر بشناسیم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، به دنبال پذیرش دوشرکت تولید برق ماهتاب و گلدشت نمونه اصفهان درفرابورس، آخرین وضعیت مالی این دوشرکت به فعالان بازار سرمایه این گونه تشریح شد.

    عظیم زاده، مدیرعامل شرکت تولید برق ماهتاب کهنوج دراین جلسه گفت: دراین شرکت هیچ سهام دولتی و یا شبه دولتی وجود ندارد و اقتصاد نیروگاه و ص2نعت قبرقب مهمترین سیاست این شرکت محسوب می شود.

    او تمرکز بر صنعت برق و تجارت برق را از مهمترین سیاست های این شرکت برشمرد و تصریح کرد:  این شرکت از سال 1380 فعالیت خود را در زمینه تولید و فروش انرژی برق آغاز کرده  هم اکنون مالک تمام یا بخشی از 9 نیروگاه با قدرت تولیدی 3100 مگاوات برق است.

    وی با بیان اینکه شرکت تولید برق ماهتاب کهنوج، دارای سهم قابل توجه حدود 50 درصد درتامین انرژی الکتریکی است، افزود: تولید و فروش برق از طریق سرمایه گذاری دراحداث یا خرید نیروگاه ها و تجارت انرژی در بازار ایران و کشورهای هدف ازمهمترین وظایف این شرکت محسوب می شود.

    براساس این گزارش ، این شرکت هم اکنون مالک دونیروگاه سیکل ترکیبی شوباد با ظرفیت نهایی یک هزارمگاوات ونیروگاه گازی کهنوج با ظرفیت 75 مگاوات می باشد.

    عظیم زاده اضافه می کند: عملیات اجرایی فاز اول نیروگاه شوباد شامل یک بلوک سیکل ترکیبی به ظرفیت اسمی 484 مگاوات درمراحل پایانی است.

    نیروگاه شوباد شامل دوبلوک سیلک ترکیبی با ظر فیت یک هزارمگاوات است که در دوفاز اجرا می شود، فازاول نیروگاه به ظرفیت 484 مگاوات دردست اجراست .براساس برنامه ریزی های انجام شده پیش بینی می شود واحد بخار نیروگاه درمهرماه به بهره برداری برسد .

    به گفته وی ، شرکت تولید برق ماهتاب کهنوج و کشت از 12 اردیبشهت سال جاری با نماد " بکهنوج" و سرمایه 63.3 میلیارد تومانی و به عنوان هفتادمین شرکت در بازار دوم معاملات فرابورس درج شده است.
    برهمین اساس پیش بینی می شود، 5 درصد سهام این شرکت  درمرحله اول و 5 درصد مابقی در مرحله دوم توسط سهامدار عمده و 86 درصدی یعنی آرین ماه تاب گستر عرضه شود.

    مدیرعامل این شرکت تصریح کرد: سود خالص این شرکت 50 میلیارد ریال ، فروش در سال 94 ، بالغ بر 60 میلیارد ریال و درسال 95 نیز 115 میلیارد ریال بوده است .

    گلدشت نمونه چه برنامه هایی دارد؟

    همچنین در ادامه این  نشست ، صالحی ، مدیرعامل شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان درباره شرکت تحت مدیریت خود این گونه گفت: ایران هم اکنون در دنیا رتبه 22 تولید شیر خام را دارد و این رتبه در قاره آسیا، رتبه سوم است. به طور کلی در کشور سالانه حدود 7.5 تا 8 میلیون تن شیر تولید می شود که از این میزان 1 میلیون تن متعلق به استان اصفهان است. همچنین از این میزان حدود 3 تا 3.5 میلیون تن سالانه سهم تولید شیر خام شرکت گلدشت نمونه اصفهان است.

    به دنبال صالحی ، جعفری، مدیرمالی این شرکت گفت: سرمایه شرکت گلدشت نمونه اصفهان هم اکنون 200 میلیون سهم 100 تومانی است. سود تقسیمی هر سهم در سال 94، 62 تومان بوده است. سهامدار اصلی این شرکت، شرکت سرمایه گذاری امید تامین است که 99 درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد. 10 درصد از عرضه سهام در بازار سرمایه 10 درصد برای امسال و 10 درصد برای سال آینده در نظر گرفته شده‌است.

    او افزود: درآمد روزانه این شرکت حدود 1 میلیارد و 344 میلیون ریال است که از این میزان حدود 11 درصد سود به شرکت تعلق می گیرد. البته این سود، سود جدا از ارزش افزوده سالانه است.

    برچسب ها