عصر خودرو

جزئیات توافق اولیه گازی با هلندی‌ها

مذاکرات جدید گازی ایران-شل

عصر بازار- یک مقام مسئول با اشاره به مذاکرات جدید گازی ایران با شل انگلیس، اعلام کرد: توافق اولیه با شرکت گاز دولتی هلند برای همکاری در حوزه ایمنی صنعت گاز انجام شد.

مذاکرات جدید گازی ایران-شل
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، محمدرضا یوسفی پور در تشریح برنامه‌های جدید همکاری با شرکت‌های اروپایی در حوزه ایمنی صنعت گاز ایران، گفت: با توجه به اینکه صنعت پر ریسک گاز به عنوان مهم‌ترین محور توسعه کشور و با توجه به نوع و پهنه گسترده مسئولیت و ماهیت ذاتی فرآیندها همواره مستعد بروز حوادث و به تبع آن تحمیل هزینه‌های گزاف به مجموعه صنعت بوده، شرکت گاز طرح کاهش حوادث گازی را تعریف و اجرایی خواهد کرد.

    رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی گاز با تاکید بر استفاده از تجارب دیگر کشورهای پیشرفته در زمینه کاهش حوادث در صنعت گاز کشور، تصریح کرد: تاکنون با چندین شرکت اروپایی همچون ADDEP، Sofregas Sofren  از فرانسه، کی بی سی از انگلستان و ای بی اس از آلمان مذاکره شده است.

    این مقام مسئول با اشاره به بازدید کارشناسان شرکت های فرانسوی، آلمانی و انگلیسی از تاسیسات صنعت گاز ایران، اظهار داشت: علاوه بر این مذاکراتی با شرکتگاز دولتی هلند « Gasunie»، شل انگلیس و شرکت چند ملیتی DNV انجام گرفته است.

    یوسفی پور مذاکرات انجام گرفته با شرکت گاز دولتی هلند را جدی تر از سایر شرکت‌های اروپایی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: با توجه به توافق‌های اولیه، با دریافت برنامه جامع، مذاکرات نهایی با شرکت هلندی انجام می‌گیرد.

    برچسب ها