عصر خودرو

اصلاح قانون استخدامی صندوق توسعه ملی;

ظرفیت سرمایه‌گذاری ۸ میلیارد دلاری صندوق در سال جاری

عصر بازار- عضو ناظر مجلس در صندوق توسعه ملی با اشاره به تهیه پیش‌نویس قانون استخدامی صندوق گفت: براساس گزارش‌های موجود امسال ۸ هزار میلیارد دلار طرح ارزی می‌توان اجرا کرد.

ظرفیت سرمایه‌گذاری ۸ میلیارد دلاری صندوق در سال جاری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، محمد حسینی  با اشاره به اصلاح قانون استخدامی صندوق توسعه ملی اظهار داشت: این آیین‌نامه باید در هیات امنا مطرح و درنهایت مصوب شود، در حال حاضر بنا بر اساس مصوبه هیات وزیران حقوق و مزایای رئیس هیات عامل و اعضای صندوق توسعه ملی کمتر از 10 میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

    عضو ناظر مجلس در صندوق توسعه ملی با بیان اینکه این صندوق قانون استخدامی مستقل دارد، تصریح کرد: با توجه به شرایط پیش‌آمده دیوان عدالت اداری مقررات مربوط به قانون استخدامی این صندوق را ابطال کرده و در حال حاضر مسئولان به دنبال تهیه پیش‌نویس‌ قانون استخدامی که مربوط به بکارگیری نیروی انسانی، حقوق و مزایا و دیگر موارد صندوق می‌شود هستند.

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: مسئولان صندوق عنوان کردند که تا هفته آینده پیش نویس مقررات استخدامی صندوق تا هفته آینده تکمیل شده و به دبیرخانه هیات امنا ارسال می‌شود، تا پس از آن در جلسه با حضور اعضاء در این رابطه تصمیم‌گیری شود.

    حسینی با اشاره به وضعیت فروش نفت و سهم صندوق توسعه ملی تصریح کرد: در حال حاضر به گفته مسئولان بالغ بر 68 میلیارد تومان از 76 میلیارد تومان منابع صندوق برای طرح‌های مختلف مسدودی صورت گرفته و در حال حاضر تا پایان سال ظرفیت اجرای 8 میلیارد دلار طرح ارزی وجود دارد.

    وی ادامه داد: همچنین در بخش ریالی گزارشی از طرح‌های ارائه شده و آنچه بانک‌ها تایید کرده‌اند، در گزارش‌های دوره‌ای وصول نشده است.

    برچسب ها