عصر خودرو

اوراقی با ٢٨ درصد سود؛

بخش دوم اوراق سلف نفت کوره بزودی منتشر می شود

عصر بازار: بورس انرژی بزودی میزبان عرضه بخش دوم اوراق سلف استاندارد نفت کوره با سود سالانه ٢٥ درصد خواهد بود که در صورت افزایش قیمت نفت می تواند تا ٢٨ درصد افزایش یابد.

بخش دوم اوراق سلف نفت کوره بزودی منتشر می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، مدیرعامل بورس انرژی اظهار کرد: با موافقت هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران، عرضه مرحله دوم انتشار اوراق سلف موازی استاندارد نفت کوره به مبلغ یک هزار میلیارد ریال با همکاری شرکت تامین سرمایه امین، بزودی در بورس انرژی انجام می شود.

    علی حسینی افزود: این عرضه دو مرحله ای خواهد بود و در هر بار عرضه ٥۰۰ میلیارد ریال اوراق سلف استاندارد نفت کوره عرضه می شود.

    مدیرعامل بورس انرژی تصریح کرد: پس از عرضه و فروش موفق بخش نخست اوراق سلف استاندارد نفت کوره طی دو هفته و در دو مرحله که در مجموع هزار میلیارد ریال بود، پیش بینی می شود بخش دوم این اوراق بزودی عرضه شود.

    وی اظهار کرد: دارایی پایه اوراق نفت کوره ٣٨۰ سانتی استوک است و اندازه هر قرارداد از این اوراق معادل یک تن نفت کوره است و عرضه به صورت ریالی انجام می شود، انتشار این اوراق با مجوز صادره توسط سازمان بورس و اوراق بهادار و بر اساس درخواست شرکت ملی نفت ایران صورت می گیرد.

    وی ادامه داد: هر فردی که دارای کد بورسی باشد می تواند از طریق کارگزاریهای مجاز اقدام به خرید اوراق سلف استاندارد نفت کوره کند و علاقه مندان باید کد خود را فعال کرده و از طریق کارگزاران خود اقدام به خرید اوراق کنند.

    حسینی اظهار کرد: ارزش هر قرارداد یک میلیون تومان بوده و سود روز شمار آن ٢٣ درصد است که در پایان دوره زمانی قرارداد یکساله، ٢٥ درصد سود تضمینی به دارندگان آن پرداخت می شود، این سود می تواند در صورت افزایش قیمت نفت کوره تا سقف ٢٨ درصد ارتقا یابد.

    وی افزود: هیچگونه محدودیتی در خرید این قرارداد توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی وجود ندارد و حجم فروش اوراق با توجه به تجربه نخست عرضه آن، نشان از پتانسیل بالای اوراق در بازار سرمایه ایران دارد.

    بنابر این گزارش، تجربه نخستین مرحله عرضه این اوراق نشان داد که علاقه مندی برای خرید اوراق سلف در سطح جامعه وجود دارد و می توان از این ابزار جدید معاملاتی به بهترین شکل بهره برد اما در نظر داریم با بهترین شرایط این اوراق در مرحله دوم منتشر شود.

    گفتنی است که در بخش نخست عرضه ، در دو مرحله یک هزار میلیارد ریال از این اوراق توسط سرمایه گذاران خریداری شد و ١٧٢ شخص حقیقی و حقوقی جزو خریداران این اوراق بودند و قیمت هر قرارداد از این اوراق ١۰.٦٦١.٤٤۰ ریال و دارایی پایه اوراق نفت کوره ٣٨۰ سانتی استوک بوده و هدف از عرضه آن تأمین مالی طرحهای توسعه ای شرکت ملی نفت ایران بود.

    اندازه هر قرارداد این اوراق معادل یک تن نفت کوره بود و عرضه به صورت ریالی انجام شد. متعهد پذیره نویسی و بازارگردان این اوراق هم شرکت تأمین سرمایه امین و کارگزار عرضه کننده آن کارگزاری تدبیرگران فردا بود.

    براساس این گزارش، این اوراق منظم به اختیار خرید و فروش تبعی با نام، قابل معامله در بورس انرژی و معاف از مالیات است.

    همچنین مهلت تسویه در دوره عرضه اولیه و معاملات ثانویه یک روز کاری پس از انجام معامله و تسویه نقدی در سررسید حداکثر پنج روز کاری پس از آخرین روز معاملاتی خواهد بود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو