عصر خودرو

کاهش ۵ درصدی قیمت نفت در هفته‌ای که گذشت

عصر بازار- قیمت جهانی نفت در معاملات هفته گذشته ۵ درصد کاهش یافت و به ۴۵ دلار و ۷۷ سنت در هر بشکه رسید.

کاهش ۵ درصدی قیمت نفت در هفته‌ای که گذشت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در حالی افزایش صادرات نفت ایران نگرانی ها از مازاد عرضه را افزایش داده، قیمت نفت دیروز 2 درصد کاهش یافت و به پایین ترین رقم ها در طی چند هفته گذشته رسید. این در حالی است که تعطیلی پالایشگاه ها و خطوط لوله موجب افزایش قیمت بنزین شده است.
    افت شاخص ها در بازار بورس آمریکا و افزایش ارزش دلار نیز در کاهش قیمت نفت و دیگر کالاهای قیمت گذاری شده به دلار موثر بوده است.
    پس از تعطیلی خط لوله انتقال بنزین کولونیال و یکی از واحدهای کلیدی پالایشگاه بی پی در ایندیانا، قیمت بنزین 2 درصد افزایش یافته است. سود تبدیل نفت خام به بنزین به بالاترین رقم 3 ماه گذشته رسیده و قیمت سوخت در ایستگاه های پمپ بنزین نیز افزایش یافته است.
    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با 82 سنت، معادل 1.8 درصد کاهش به 45 دلار و 77 سنت رسید. دیروز نفت برنت تا پایین ترین رقم 2 هفته اخیر یعنی 45 دلار و 48 سنت پایین آمد.
    قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با 88 سنت، معادل 2 درصد کاهش به 43 دلار و 3 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت دیروز تا رقم 42 دلار و 74 سنت پایین آمد.
    در این هفته، قیمت نفت برنت 5 درصد و نفت خام آمریکا 6 درصد کاهش یافت.
    جیم ریترزبوش، از موسسه مشورتی ریترزبوش و همکاران گفت: «وضعیت قیمت نفت به نحو فزاینده ای کاهشی به نظر می رسد.»
    پس از آنکه یک منبع اگاه اعلام کرد که صادرات نفت ایران در ماه اوت به بیش از 2 میلیون بشکه در روز رسیده و به سطح قبل از تحریم ها نزدیک شده، قیمت نفت کاهش یافت.
    به رغم برنامه ریزی برای برگزاری نشست غیررسمی تولید کنندگان نفت در الجزایر در اواخر ماه جاری میلادی، ایران و عربستان در حال افزایش صادرات نفت خود هستند.

    برچسب ها