عصر خودرو

واردات نفت هند از ایران رکورد ۱۵ ساله را شکست

عصر بازار- واردات نفت خام هند از ایران در ماه اوت سال جاری میلادی به بالاترین حد خود در ۱۵ سال اخیر رسید.

واردات نفت هند از ایران رکورد ۱۵ ساله را شکست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، واردات نفت خام هند از ایران در ماه اوت سال جاری میلادی با 10 درصد افزایش نسبت به ماه ژوئیه، به 576 هزار بشکه در روز رسید که بالاترین رقم در حداقل 15 سال گذشته است.

    به نظر می رسد که رقم یاد شده، بالاترین رقم واردات نفت هند از ایران در همه دوره‌ها باشد، اما اطلاعات دقیق درباره واردات هند از ایران تنها از سال 2001 میلادی تا کنون در دسترس است.

    در ماه اوت سال 2015 میلادی که تحریم صنعت نفت ایران همچنان پابرجا بود، واردات نفت هند از جمهوری اسلامی تنها 199 هزار بشکه در روز می‌رسید.

    افزون بر این، در ماه‌های آوریل تا اوت که پنج ماه نخست سال مالی کنون هند هستند، سهم ایران در تأمین نفت خام این کشور به 10.7 درصد افزایش یافت که بالاترین رقم از سال 2010 میلادی تا کنون است.

    میانگین واردات نفت هند از ایران در این پنج ماه با 760 درصد رشد نسبت به دوره مشابه در سال 2015، به 451 هزار بشکه در روز رسید.

    در هشت ماه نخست سال2016 میلادی نیز میانگین واردات نفت هند از ایران با 84 درصد رشد نسبت به پارسال، به 395 هزار بشکه در روز رسید.

    شرکت اسار اویل که یک پالایشگر خصوصی است، بزرگترین مشتری نفت ایران در ماه اوت امسال بود و پس از آن، شرکت‌های ایندین اویل و مانگلور قرار داشتند.

    برچسب ها