عصر خودرو

ثبات نسبی در بازار سکه

عصر بازار- در هفته گذشته سکه تمام طرح جدید ۳۰۰۰ تومان، نیم سکه ۵۰۰۰ تومان، ربع سکه ۲۰۰۰ تومان و سکه گرمی با نوسان ۲۰۰۰ تومانی همراه شد تا یکی از کم نوسان‌ترین هفته‌ها در ماه‌های اخیر برای بازار سکه رقم بخورد.

ثبات نسبی در بازار سکه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، بازار سکه در هفته گذشته با نوسانات زیادی همراه نشد و به طور کلی به دلیل تقاضای پایین از ثبات نسبی برخوردار بود.

    در هفته گذشته سکه تمام طرح جدید حدود 3000 تومان نوسان پیدا کرد، این نوع سکه در ابتدای هفته گذشته یعنی 20 شهریور یک میلیون و 114 هزار تومان در بازار عرضه شد. در روزهای اخیر این نوع سکه در روندی صعودی به یک میلیون و 117 هزار تومان رسید اما بار دیگر به سمت کاهش نرخ حرکت کرد و در میانه هفته به یک میلیون و 116 هزار تومان و در آخر هفته به یک میلیون و 115 هزار تومان رسید.

    همچنین نیم سکه در این بازه زمانی با نوسان 5000 تومان روبرو شد. این نوع سکه در شروع هفته گذشته 573 هزار تومان در بازار مشاهده شد و در ادامه با روند کاهشی به 570 و در نهایت در روز پنجشنبه، 25 شهریور به 569 هزار تومان مجددا کاهش یافت.

    در میان انواع سکه، ربع سکه در ابتدای نخستین روز هفته گذشته روند خود را با نرخ 299 هزار تومان آغاز کرد. در میانه هفته ربع سکه به مرز 300 هزار تومان رسید و در آخر هفته بار دیگر معکوس شد و به 298 هزار تومان کاهش یافت تا در مجموع در هفته اخیر 2000 تومان نوسان پیدا کرده باشد.

    همچنین سکه گرمی که معمولا تغییرات چندانی پیدا نمی کند در هفته گذشته با نوسان 3000 تومانی مواجه شد. این نوع سکه در نخستین روز هفته 184 هزار تومان در بازارعرضه شد. در روزهای بعد با روند افزایشی به 187 هزار تومان رسید و در آخر هفته با حرکت نزولی به 185 هزار تومان رسید تا در ماه‌های اخیر یکی از پرنوسان ترین ماه‌ها برای سکه گرمی باشد.  

    همچنین محمد کشتی آرای - رییس اتحادیه طلا و جواهر- جواهر با تاکید بر اینکه قیمت طلا و سکه طی هفته گذشته از بیشترین میزان ثبات طی یک‌ماه اخیر برخوردار بوده است، به ایسنا گفت که با توجه به اینکه تقاضای چندانی در بازار وجود نداشت، ثبات در بازار سکه قابل پیش‌بینی بود.

    به گفته وی، با توجه به گران بودن قیمت سکه مردم ترجیح می‌دهند کالاهای دیگری را جایگزین کنند.

    کشتی‌آرای همچنین اظهار کرده که با توجه به بالا بودن قیمت سکه، میزان تقاضا در بازار کم بوده و مردم ترجیح می‌دهند هدایای دیگری را تهیه و جایگزین خرید سکه کنند.

    برچسب ها