عصر خودرو

در آخرین روز هفته سوم شهریور۹۵؛

معامله حدود ۲۳۵ هزار مگاوات ساعت برق

عصر بازار- در جریان معاملات روز چهار‌شنبه (۲۴ شهریور ماه ۹۵)، بازار برق بورس انرژی ایران شاهد معامله ۱۶ هزار و ۲۴۰ قرارداد معادل ۲۳۴ هزار و ۷۲۴ مگاوات ساعت به ارزش ۸۳ میلیارد و ۱۹۷ میلیون ریال بود.

معامله حدود ۲۳۵ هزار مگاوات ساعت برق
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در این روز بخش چهارم منابع جهت انجام معاملات و تأمین وجه شرکت‎های توزیع نیروی برق در شهریور ماه 95 به میزان 300 میلیارد ریال به حساب شرکت‎های مذکور واریز شد.

    با این حساب تاکنون در شهریورماه، هزار میلیارد ریال بابت انجام معاملات و تأمین وجه به حساب شرکت‎های توزیع نیروی برق واریز شده است.

    در جریان معاملات این روز در این بازار، 9 شرکت تولید و 22 شرکت توزیع نیروی برق مشارکت داشتند. لازم به ذکر است در آغاز جلسه معاملاتی این روز، نمادهای بار‌ پیک، کم‌باری، میان‌باری و بارپایه روزانه 23 مهر 95 گشایش یافته و در پایان نمادهای بار پیک، کم‌باری، میان‌باری و بارپایه روزانه 28 شهریور 95، 29 شهریو95 و 30 شهریو95 متوقف شدند.

    در این روز همچنین در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران کالاهای حلال 402 پالایش نفت کرمانشاه، میعانات گازی پتروشیمی رازی و حلال 410 پالایش نفت آبادان در رینگ داخلی و نفت کوره 380 سانتی استوکس شرکت ملی نفت ایران در رینگ بین الملل بورس انرژی ایران مورد عرضه قرار گرفتند که کل معاملات صورت گرفته در این عرضه‌‌‌ها و عرضه‌های مازاد معادل 2 هزار و 390 تن به ارزشی بیش از 31 میلیارد و 966 میلیون ریال بود.

    در مجموع ارزش کل معاملات این روز بورس انرژی ایران به بیش از 115 میلیارد و 194 میلیون ریال بالغ شد.

    شایان ذکر است در جلسه معاملاتی امروز (‌شنبه 27 شهریور ماه 95)، علاوه بر معاملات مستمر در بازار قراردادهای سلف موازی استاندارد برق و قراردادهای با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه، کالاهای گاز پروپان و بوتان، گاز مایع صنعتی پتروشیمی بندر امام، متانول پتروشیمی زاگرس، حلال 402، آیزوفید و آیزوریسایکل پالایش نفت تبریز، آیزوریسایکل پالایش نفت بندرعباس، نفتای سنگین پالایش نفت تهران، پنتان پالایش نفت کرمانشاه و میعانات گازی پالایش گاز خانگیران با گریدهای (200TP-)، (S-500) و (400TP-) در رینگ داخلی بورس انرژی ایران عرضه خواهند شد.

    از نکات حائز اهمیت بازار روز شنبه بورس انرژی ایران می‎توان به نخستین عرضه میعانات گازی پالایش گاز خانگیران با گرید (S -500) در رینگ داخلی اشاره کرد.

    برچسب ها