عصر خودرو

عضو کمیسیون انرژی مجلس:

عرضه کالاهای اساسی در بورس به رونق اقتصادی کمک می‌کند

عصر بازار- یک عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: هیچ بازار استانداری مانند بورس کالا برای معاملات کالاهای اساسی و مهم در کشور وجود ندارد.

عرضه کالاهای اساسی در بورس به رونق اقتصادی کمک می‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در حالی که بحث عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالای ایران طی هفته گذشته در شورای رقابت مورد بررسی قرار گرفت و این شورا با پاسخ به ایرادات وزارت صنعت، با عرضه خارج از بورس محصولات پتروشیمی مخالفت کرد، یک عضو کمیسیون انرژی مجلس نیز معتقد است هیچ بازار استانداری مانند بورس کالا برای معاملات کالاهای اساسی و مهم در کشور وجود ندارد.
    بر این اساس علی گل مرادی  اظهار داشت: محصولات پتروشیمی در بورس کالا براساس رقابت خریداران و فروشندگان و در فضایی شفاف معامله شده و شرایط معقول و مناسبی برای معامله محصولات پتروشیمی در بورس وجود دارد.
    عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: در راستای اقتصاد مقاومتی و تاکید بر افزایش تولیدات داخلی و جلوگیری از خام فروشی نیز معاملات کالاهای اساسی باید در فضایی شفاف با آمارهایی به روز انجام شود؛ البته شاید بهتر باشد تا دولت برای تولیدکنندگانی که در راستای اقتصادی مقاومتی محصولاتشان را در بورس عرضه می کنند، تمهیداتی در نظر گیرد تا شاهد رونق و توسعه بورس در اقتصاد کشور باشیم.
    گل مرادی با بیان اینکه مجتمع های پتروشیمی در هیچ بازاری به جز بورس کالا نمی توانند کالاهایشان را روی تابلو و در مقابل خریداران زیاد قرار دهند گفت: فضای رقابت و تقابل عرضه و تقاضا برای طرفین معامله بهترین گزینه است و این روند به رشد اقتصادی نیز کمک می کند.
    این نماینده مجلس تاکید کرد: نوسانات قیمت یکی از مشکلات تولیدکنندگان و مصرف کنندگان است که بورس کالا می تواند با طراحی ابزارهای مالی، ریسک نوسانات نرخ کالاها را پوشش دهد که در این صورت شاهد رشد و رونق تولید در صنایع حاضر در بورس کالا خواهیم بود.
    عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان با تاکید بر اینکه بورس کالا از استاندارد خوبی برای انجام معامله محصولات برخوردار است و این موضوع انکار شدنی نیست گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی باید شرایطی مهیا شود تا تولید کنندگانی که به اشتغال و اقتصاد ملی کمک می کنند در فضایی عادلانه باهم رقابت کرده تا شاهد بازگشت رونق اقتصادی به کشور باشیم.

    برچسب ها