عصر خودرو

مدیرعامل بورس کالای ایران خبر داد:

اوراق سلف موازی، فرصت طلایی سرمایه گذاری

عرضه گندم غیر یارانه ای در تالار فیزیکی

عصر بازار- مدیرعامل بورس کالای ایران، عرضه اوراق سلف موازی استاندارد گندم را فرصتی طلایی برای کسانی دانست که به دنبال سرمایه گذاری مطمئن در بازار سرمایه می گردند.

اوراق سلف موازی، فرصت طلایی سرمایه گذاری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، حامد سلطانی نژاد گفت:‌ پذیره نویسی اوراق سلف موازی به منظور تامین مالی دولت، به مبلغ 2650 میلیارد تومان از چهارشنبه 24 شهریور در بورس کالا شروع شده است و تا ساعت 12 و نیم یکشنبه 28 شهریور  ادامه دارد .

    وی با اشاره به استقبال از بزرگترین تامین مالی بخش کشاورزی در بازار سرمایه افزود: خوشبختانه روز اول یعنی چهارشنبه، 1200 میلیارد تومان از این اوراق به فروش رسید و فکر می کنم که  طی روزهای باقی مانده کل این اوراق به فروش برسد .

    به گفته مدیر عامل بورس کالای ایران، مبلغ 2650 میلیارد تومان برای پرداخت بخشی از مطالبات کشاورزان گندمکار استفاده خواهد شد.

    سلطانی نژاد نرخ سود سالانه  اوراق سلف موازی استاندارد گندم را  20 درصد اعلام کرد و گفت:‌ این اوراق با نرخ 10 درصدی برای یک دوره شش ماهه منتشر می شوند و هر یک از خریداران حتی اگر زودتر از فرجه شش ماهه تمایل به واگذاری اوراق داشته باشند، بازارگردان، آن را با نرخ 19 درصد از آنها خریداری خواهد کرد.

    وی ادامه داد:‌ اوراق سلف گندم، با ضمانت دولت و بانک کشاورزی منتشر می شود؛ متعهد پذیره نویسی هم صندوق سرمایه گذاری یکم کارگزاری بانک کشاورزی است که علاوه بر این عهده دار بازارگردانی در مدت عرضه تا سررسید خواهد بود.

    مدیرعامل بورس کالای ایران، همچنین ناشر این اوراق را شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و ضامن اصل و بازده اوراق در سررسید را دولت جمهوری اسلامی ایران، خزانه داری کل و بانک کشاورزی معرفی کرد .

    سلطانی نژاد خاطرنشان کرد: از آنجا که این اوراق به پشتوانه گندم تولیدی منتشر می شود، آن بخش از گندم که غیریارانه ای است- یعنی چیزی حدود 3 میلیون تن گندم- قرار است که از این به بعد در بورس کالای ایران عرضه و فروخته شود .

    یادآور می شود: عموم مردم می توانند برای پذیره نویسی این اوراق به کارگزاری های دارای مجوز فعالیت سلف موازی در بورس کالای ایران مراجعه کنند.

    برچسب ها