عصر خودرو

سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد دلاری در خوزستان طی ۱۰ سال

عصر بازار- استاندار خوزستان گفت: با برنامه ریزی های انجام شده، وزارت نفت تا ۱۰ سال آینده بیش از ۶ میلیارد دلار در این استان سرمایه گذاری خواهد کرد.

سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد دلاری در خوزستان طی ۱۰ سال
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از شانا، غلامرضا شریعتی در نشست اقتصاد مقاومتی که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز در سالن شهید رجائی استانداری برگزار شد، افزود: رویکرد آینده وزارت نفت توسعه میدان های نفتی غرب کارون در استان خوزستان است.

    وی ادامه داد: با این حجم سرمایه گذاری وزارت نفت در خوزستان بیش از پنج هزار فرصت شغلی در این استان ایجاد خواهد شد.

    استاندار خوزستان گفت: براساس برنامه های وزارت نفت، به سازمان فنی و حرفه ای استان اعلام شده تا با افزایش آموزش های فنی و حرفه ای، نیروی کار مفید و متخصص را در شهرهای نزدیک به میدان های نفتی غرب کارون پرورش دهد تا مدیران نفتی مجبور به تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود از خارج استان نباشند.

    آغاز مطالعه فاز ٢ پالایشگاه آبادان

    وی همچنین از آغاز مطالعه فاز ٢ پالایشگاه آبادان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح، 10 هزار نفر از جوانان آبادان و خرمشهر مشغول به کار می شوند.

    شریعتی یادآور شد: با سرمایه گذاری لازم در صنایع پایین دستی پتروشیمی با توجه به قول وزیر نفت در مورد تامین خوراک این صنایع، ساخت شهرک های صنعتی پتروشیمی فرصت های شغلی جدیدی در این استان ایجاد شود.

    وی گفت:در چند ماه گذشته بیش از یکهزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات بانکی از سوی بانک های استان برای بهبود وضع صنایع و بازگشت آن ها به چرخه تولید و اشتغال پرداخت شده که خوزستان رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

    استاندار خوزستان افزود: با توجه به حجم سپرده مردم و دستگاه ها در بانک ها این میزان تسهیلات باید افزایش یابد.

    برچسب ها