عصر خودرو

نعمت زاده مطرح کرد

شرکت‌های دولتی را به اسم خصوصی‌سازی به ناتوان‌ها واگذار کردند

عصر بازار- وزیر صنعت، معدن و تجارت به نحوه برخی خصوصی سازی ها در سال های گذشته انتقاد کرد و افزود: بسیاری از واحد ها برای رد دیون به بخش هایی واگذار شده است که توانایی انجام کار در این صنایع را نداشتند.

شرکت‌های دولتی را به اسم خصوصی‌سازی به ناتوان‌ها واگذار کردند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از شاتا، وزیر صنعت، معدن و تجارت در بیست و دومین جلسه ستاد راهبردی مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی گفت: روند اعطای تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط صنعتی در راستای اجرای طرح رونق تولید در این استان راضی کننده نیست.

    نعمت زاده که با عنوان جانشین فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی در 2 استان تهران ومرکزی در این نشست شرکت کرد با بیان این مطلب افزود: استان مرکزی یکی از قطب های اصلی صنعت  کشور است و با این وجود تاکنون به تعداد کمی از واحد های کوچک و متوسط راکد و نیمه راکد این استان تسهیلات تعلق گرفته و این در حالی است که در بسیاری از استان ها آمار عملکرد به مراتب بهتر از این استان است.

    وی  با تاکید بر اینکه صنایع بزرگ مشتری مداری و تحویل به موقع سفارش ها را سرلوحه فعالیت خود قرار دهند تارضایت آنها را جلب کنند تصریح کرد: این صنایع باید با ایجاد شرایط مناسب و انجام به روز سفارشات و بر مبنای قرارداد زمینه همکاری با مشتریان داخلی و خارجی را بیش از پیش هموار کنند.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت به تاکیدات رهبر معظم انقلاب برای توسعه صادرات غیر نفتی اشاره کرد و گفت: همه با هم در هر سطح و جایگاهی که هستیم باید برای این امر تلاش کنیم ،زیرا افزایش صادرات غیر نفتی یکی از مهم ترین راهکارهای رفع معضل بیکاری و توانمند شدن واحد تولیدی و صنعتی کشور است.

    نعمت زاده در ادامه به نحوه برخی خصوصی سازی ها در سال های گذشته انتقاد کرد و افزود: بسیاری از واحد ها برای رد دیون به بخش هایی واگذار شده است که توانایی انجام کار در این صنایع را نداشتند و باید با نگاه کارشناسی و دقت نظر این واحدها به بخش خصوصی یا غیر خصوصی نیمه دولتی واگذار شود.

    وی هم چنین به تولید کنندگان و صنعت گران توصیه کرد فقط به تسهیلات و منابع بانکی تکیه نکنند و از هر ابزار و توان خود برای تقویت تولید استفاده کنند.

    برچسب ها