عصر خودرو

بانک مرکزی:

سپرده‌گذاران ۳۰۰ میلیونی ثامن الحجج علی‌الحساب ۳۵ میلیون می‌گیرند

عصر بازار- بانک مرکزی اعلام کرد: از هفدهم مهرماه سال جاری، سقف مبالغ مذکور از یک به ۲ میلیارد ریال و از بیست و هفتم مهرماه به ۳ میلیارد ریال افزایش می‌یابد، در این مرحله، تا سقف قابل پرداخت پیشین (۳۵۰ میلیون ریال) به هر مشتری پرداخت می‌شود.

سپرده‌گذاران ۳۰۰ میلیونی ثامن الحجج علی‌الحساب ۳۵ میلیون می‌گیرند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، در ادامه فاز دوم طرح تعیین تکلیف و بازپرداخت وجوه سپرده‌گذاران و پس از تعیین تکلیف حساب‌های تا سقف یک میلیارد ریال؛ بر اساس تصمیمات کارگروه ویژه سامان‌دهی تعاونی یاد شده و موافقت مرجع قضایی، مقرر است از هفدهم مهرماه سال جاری، سقف مبالغ مذکور از یک به 2 میلیارد ریال و از بیست و هفتم مهرماه به 3 میلیارد ریال افزایش یابد.

    در این مرحله، تا سقف قابل پرداخت پیشین (350 میلیون ریال) به هر مشتری پرداخت می‌شود مشروط بر اینکه مشتریان، تعهدی مبنی بر عدم مطالبه باقیمانده وجوه خود طی بازه زمانی مشخص (به ترتیب 14 ماه برای حساب‌های تا سقف 2 میلیارد ریال و 17 ماه برای حساب‌های تا سقف 3 میلیارد ریال) به بانک عامل ارائه کنند تا فرصت کافی برای تبدیل دارایی‌های تعاونی و تامین وجوه نقد مورد نیاز برای پرداخت مطالبات سپرده‌گذاران در اختیار آن بانک قرار گیرد.

    همچون مراحل گذشته، هرگونه تصمیم‌گیری در خصوص پرداخت سود به قراردادهای مشتریان در بانک عامل به پس از نتایج ارزیابی املاک تعاونی و حصول اطمینان از تکافوی دارایی‌ها برای بازپرداخت اصل وجوه حساب‌های سپرده‌گذاران و اخذ مجوزهای لازم موکول خواهد شد. 

    همچنین مقرر شد، مشتریانی که در قبال سپرده، تسهیلات دریافت کرده‌اند، باید نخست با مراجعه به شعب تعاونی، نسبت به تهاتر سپرده و تسهیلات، اقدام و خالص مطالبات خود را به صورت گواهی تسویه حساب برای انتقال به بانک عامل ارائه کنند.

    بدیهی است تمهیدات لازم برای تسریع در کار و کاهش مشکلات احتمالی مشتریان از قبیل رفع مغایرت‌های هویتی، حساب‌های مشترک و تسهیلات تهاتر شده در قالب ویرایش جدید شیوه نامه اندیشیده شده و به بانک عامل و تعاونی ابلاغ خواهد شد.

    حساب‌های تعاونی اعتبار ثامن‌الحجج از یک میلیون و 257 هزار فقره به 33 هزار فقره کاهش یافته و بیش از 97 درصد حساب‌های تعاونی تاکنون تعیین تکلیف شده است که با احتساب سقف جدید اعلام شده، این میزان از 99 درصد نیز فراتر خواهد رفت.

    همچنین به منظور کاهش هزینه‌های غیر ضروری و جلوگیری از اتلاف منابع، حدود 400 شعبه تعاونی تاکنون تعطیل شده و تعداد شعب تعاونی ثامن‌الحجج از 481 به 75 شعبه کاهش یافته است.

    برچسب ها