عصر خودرو

عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه و بودجه:

در شرایط پسابرجام تشکیل بانک نفت و انرژی یک ضرورت است

عصر بازار- یک عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: در شرایط پسابرجام و در فضایی که رونق اقتصادی در همه بخش های کشور یک ضرورت است تشکیل بانک نفت و انرژی از اهمیت بالایی برخوردار است.

در شرایط پسابرجام تشکیل بانک نفت و انرژی یک ضرورت است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، محسن بیگلری با بیان اینکه حمایت از جذب سرمایه گذاری در بخش نفت و انرژی از برنامه های دولت در جهت رونق اقتصادی است گفت: یک بانک تخصصی در حوزه انرژی با ساز و کاری مبتنی بر فعالیت اقتصادی در حوزه سرمایه گذاری های نفت، گاز و پتروشیمی می تواند به دولت در جهت رسیدن به هدف خود کمک کند.

    وی افزود: بانک تخصصی مسکن، صنعت و معدن، توسعه صادرات و سایر بانک های تخصصی در کشور عملکرد بعضا مثبتی در جهت رونق اقتصادی داشتند اما با وجود حجم بالای درآمدهای نفتی و اهمیت جذب سرمایه گذاران خارجی  و داخلی هنوز بانکی برای این امر ایجاد نشده تا دغدغه اصلی رونق بخش انرژی را داشته باشیم.

    نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشور ما درگیر رقابتی جدی با کشورهای همسایه بر سر بهره برداری از منابع انرژی و نفت و گاز است و همواره در سال های گذشته با وجود تحریم ها و برخی عملکردهای ضعیف کشورهای همسایه بهره برداری بیشتری از میادین مشترک داشتند و برای جبران این عقب افتادگی یکی از سناریوها می تواند تشکیل بانک نفت و انرژی باشد.

    دبیر کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان تاکید کرد: باید در تشکیل بانک تخصصی در حوزه انرژی وسواس خاصی داشته باشیم و زیر ساخت های مناسب و سازوکارهای اجرایی مطلوبی را پیش بینی کنیم و قطعا با توجه به رقابت موجود زمان برای تجربه اندوزی و آزمون و خطا در این بخش وجود ندارد و اگر همه این ملزومات رعایت شود قطعا در پسابرجام و بهره برداری از فضای ایجاد شده بانک نفت و انرژی موثر خواهد بود.

    برچسب ها