عصر خودرو

دستور وزیر بازرگانی اندونزی برای بررسی بازار واردت کشورمان

اندونزی در کنکاش راه های ورود به بازار بزرگ ایران

عصر بازار- وزیر بازرگانی و تجارت اندونزی روز جمعه اعلام کرد دولت در حال فعالیت برای یافتن بازارهای جدید به منظور افزایش صادرات از جمله بازار ایران است.

اندونزی در کنکاش راه های ورود به بازار بزرگ ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، 'انگارتیاستو لوکیتا' وزیر جدید بازرگانی و تجارت اندونزی که مرداد ماه گذشته سکان هدایت این وزارتخانه را در خانه تکانی دولت تحویل گرفت، گفت که این تصمیم پس از موافقت دولت ایران برای باز کردن درها و همکاری تجاری با کشورهای دیگر در بخش های مختلف و سرمایه گذاری اتخاذ شده است.

    وی که تاجری از حزب دمکرات است، اعلام کرد که به سفارت جمهوری اندونزی در ایران دستور داده است ارزیابی از بازار کشورمان برای پیگیری فرصت های جدید صادرات انجام دهد.
    به گفته وی، اگر سفارت اندونزی در تهران قادر به هموار کردن راه برای صادرات کالاهای اندونزی و دیگر محصولات به بازار ایران باشد، میزان صادرات افزایش می یابد.
    به نوشته تارنمای شبکه 'مترو'، این وزیر اندونزیایی پس از گشایش دومین اجلاس بازاریابی آ.سه.آن در شهر کازابلانکا در جنوب 'جاکارتا' پایتخت اندونزی این مطلب بیان کرد و گفت که سرمایه گذاری در ایران از جمله از آمریکا و اروپا نیز افزایش یافته است.
    'دسرا پرچایا' معاون آسیا، اقیانوسیه و آفریقای وزارت خارجه اندونزی نیز اخیرا با اشاره به روابط خوب سیاسی دو کشور و حجم تجارت بالا میان جاکارتا – تهران قبل از اعمال تحریم های ناعادلانه غرب، گفت که با توجه به لغو تحریم ها، اکنون زمینه بازگشت روابط اقتصادی به سطوح قبلی وجود دارد.
    آمار نشان می دهد ارزش مبادلات ایران و اندونزی در سال 2012 میلادی به دو میلیارد دلار رسید که این رقم در سال 2010 حدود 600 میلیون دلار بود.
    ارزش مبادلات تجاری ایران و اندونزی به دلیل تحریم های یک جانبه غرب بار دیگر در سال 2013 میلادی به رقم 600 میلیون دلار کاهش یافت که این رقم بیشتر شامل صادرات محصولات اندونزی به ایران بوده است.
    اندونزی است به توجه به آمار ارائه شده و کاهش میزان ارزش صادراتش در 8 ماهه امسال به نسبت سال گذشته درپی پیدا کردن راه هایی برای تطبیق با چالش های اقتصادی جهان و بازارهای نو برای صادرات است.
    آمار نشان می دهد صادرات اندونزی از ژانویه تا آگوست امسال 91 میلیارد و 730 میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10.61 درصد کاهش یافته است.
    ارزش کل صادرات اندونزی در سال 2015 میلادی 150 میلیارد دلار ثبت شد، در حالی که واردات این کشور 142 میلیارد دلار بود.

    برچسب ها