عصر خودرو

قائم مقام وزیر راه تشریح کرد:

جزییات توافق مالی و فنی با ایرباس

تعیین قیمت نهایی ایرباس‌ها

عصر بازار- قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جزییات توافق با ایرباس در بخش‌های مالی و فنی گفت: برای تعیین قیمت نهایی هواپیماها با ایرباس به توافق رسیدیم.

جزییات توافق مالی و فنی با ایرباس
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، اصغر فخریه کاشان به توافق‌های انجام شده در بخش مالی و فنی با گروه ایرباس اشاره کرد و گفت: در بخش توافق‌های مالی در قرارداد با ایرباس، بحث تعیین قیمت نهایی و نقل و انتقالات پول و نحوه تامین مالی  مطرح بود که تمام این موارد پس از چندین دوره مذاکرات حل شد و در این موارد با ایرباس به توافق رسیدیم و دیگر در مذاکرات بحث مالی با ایرباس نخواهیم داشت.

    وی درباره نحوه قیمت‌گذاری و جزییات توافق‌های مالی اظهار داشت: طبق آخرین توافق ها قرار بر این است که دوره بازپرداخت این قرارداد 18 ساله باشد.

    این مقام مسئول ادامه داد: در بحث قیمت‌گذاری هم قیمت گاتالوگ ملاک نیست و تا 40 الی 50 درصد زیر قیمت کاتالوگ به توافق رسیدیم. برخی از مدل‌های هواپیما مانند ایرباس A380  هم کاملا اختیاری هستند و می توانیم مدل دیگری را جایگزین آن کنیم.

    وی با بیان اینکه  در قیمت گذاری چندین ملاک را در نظر گرفتیم که یکی از آنها قیمت بازار است، افزود: به این معنا که براساس قیمت هایی که این مدل هواپیماها در دنیا به فروش می رسد، بر مبنای نرخ موجود در بازار به توافق برسیم.

    فخریه کاشان گفت: دومین ملاک هم قیمتی است که مشخصات هواپیما و امکانات و آپشن‌های آن تعیین می‌کنند و قیمت هواپیما براساس نوع موتور آن، صندلی‌ها، آشپزخانه و... مشخص می شود. در نهایت هم عامل دیگر در نرخ‌گذاری چانی‌زنی در مذاکرات است که بتوانیم به نرخ توافقی برسیم.

    وی با اشاره به دوره بعدی مذاکرات با نمایندگان ایرباس گفت: هفته آینده نمایندگان ایرباس به تهران می‌آیند و در این دور از مذاکرات به مسائل حقوقی قرارداد رسیدگی خواهد شد.

    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همچنین مسائل فنی توافق شده باید نهایی شوند که در این سری از مذاکرات در تهران این موضوعات دنبال می شود.

    برچسب ها