عصر خودرو

رفع توقیف پول پتروشیمی ایران در ژاپن و آلمان

عصر بازار- یک مقام مسئول با اشاره به آزادسازی طلب ناشی از صادرات محصولات پتروشیمی ایران در آلمان و ژاپن، گفت: هم اکنون کل مطالبات صادرات پتروشیمی آزاد شده است.

رفع توقیف پول پتروشیمی ایران در ژاپن و آلمان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، خداداد غریب پور درباره وصول طلب‌های حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی ایران پس از ورود به دوره پسابرجام، گفت: برخی از صنایع پتروشیمی ایران مطالباتی از شرکت‌های خریدار محصولات پتروشیمی در آسیا و اروپا داشته‌اند.

    مدیرعامل پتروشیمی اراک با اشاره به آزادسازی طلب ناشی از صادرات محصولات پتروشیمی و پلیمری ایران در ژاپن و آلمان، تصریح کرد: حدود یک میلیون دلار طلب صادرات پتروشیمی در ژاپن آزاد شده است.

    این مقام مسئول همچنین با اشاره به آزادسازی حدود چهار میلیون و 600 هزار یورو طلب صادرات پتروشیمی در آلمان، خاطرنشان کرد: هم اکنون کل صادرات محصولات پتروشیمی با دریافت مبالغ آن انجام می‌شود و هیچگونه طلب وصول‌نشده ارزی در خارج از کشور نداریم.

    احمد مهدوی ابهری، دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران پیش‌تر با اشاره به آزادسازی بخش عمده از دلارهای بلوکه شده حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی ایران در دوران تحریم توسط بانک‌های کره جنوبی، گفته بود: کل مطالبات بلوکه شده حاصل از صادرات پتروشیمی ایران در کره‌جنوبی کمتر از یک میلیارد دلار بوده است.

    بر اساس این گزارش، هم اکنون حجم صادرات سالانه محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های پلیمری ایران به حدود 10 میلیارد دلار رسیده است که برنامه دولت افزایش ارزش صادرات پتروشیمی به 40 میلیارد دلار در سال است.

    برچسب ها