عصر خودرو

مدیرعامل پتروشیمی شازند:

طرح ۸ میلیون یورویی برای استفاده از پساب کلید خورد

تبدیل میعانات گازی به نفتا اقتصادی نیست

عصر بازار- مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند گفت: قرار بود در قشم میعانات گازی به نفتا تبدیل شود، یعنی یک سوم ظرفیت پالایشگاه ستاره خلیج فارس را احداث کنیم اما ما آن کار را نکردیم چون تبدیل میعانات گازی به نفتا اقتصادی نیست و آن طرح را به GTTP‌ تبدیل کردیم.

طرح ۸ میلیون یورویی برای استفاده از پساب کلید خورد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، خداداد غریب پور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روز چهارشنبه جلسه ای با حضور معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، در پالایشگاه شازند و همچنین پتروشیمی شازند داشتیم که ما اعلام کردیم 9 خوراک در پالایشگاه شازند شناسایی کرده ایم که می توانیم از آنها برای تولید محصولات پتروشیمی در واحد پتروشیمی شازند استفاده کنیم.

    وی افزود: در حال حاضر می توانیم روزی 300 تن LPG مصرف کنیم که این میزان LPG از پالایشگاه شازند قابل تأمین است؛ رد این زمینه از معاون وزیر نفت خواستیم تا 300 تن LPG به صورت روزانه از پالایشگاه شازند به پتروشیمی شازند تخصیص یابد.

    مدیرعامل پتروشیمی شازند با بیان اینکه "اولویت واحدهای پتروشیمی باید این باشد که آلاینده نباشند"، گفت: با اقداماتی که انجام شد توانستیم پتروشیمی شازند را از لیست 20 صنعت آلاینده ایران خارج کنیم.

    وی ادامه داد: در چند سال گذشته 600 تا 700 میلیون دلار صادرات محصولات پتروشیمی داشتیم که 100 درصد پولهای محصولات صادراتیمان را دریافت کرده ایم، حتی برخی موارد با پیش پرداخت پول ها دریافت شده و تحریم ها نتوانست ما را در بخش فروش محصولاتمان در منگنه بگذارد.

    غریب پور تصریح کرد: در راستای سیاست های وزارت نفت طرح اوره آمونیاک اردبیل را به طرح GTTP تبدیل کردیم و نگذاشتیم صنعت نفت کشور در مرکز ایران با 10 میلیون تن اوره دچار مشکل شود و صادرات این محصول هم به مشکلی بخورد که اینکار مورد تشویق وزیر نفت قرار گرفت.

    وی افزود: قرار بود در قشم میعانات گازی به نفتا تبدیل شود، یعنی یک سوم ظرفیت پالایشگاه ستاره خلیج فارس را احداث کنیم اما ما آن کار را نکردیم چون تبدیل میعانات گازی به نفتا اقتصادی نیست و آن طرح را هم به GTTP‌ تبدیل کردیم.

    مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند در خصوص تأمین آب مورد نیاز این واحد پتروشیمی که در مرکز ایران احداث شده، گفت: برای تأمین آب مورد نیاز پتروشیمی، طرح جامع آب پساب به اجرا در می آید که یکی از بهترین سیستم های تصفیه آب در ایران و خاورمیانه در ااین واحد پتروشیمی احداث خواهد شد.

    وی افزود: بدین منظور طرحی 7 تا 8 میلیون یورویی به مناقصه گذاشته خواهد شد و اکنون در حال شناسایی پیمانکار هستیم تا بتوانیم با تأمین آب مورد نیاز از پساب تصفیه شده فاضلاب، اسفاده از منابع زیرزمینی آب منطقه را کاهش دهیم.

    برچسب ها