عصر خودرو

فرصت‌ همکاری‌ برد-برد برای بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران خارجی

عصر بازار: با توجه به نقش جدید اقتصادی ایران در منطقه و جهان و تمایل صنایع جهانی به تعامل اقتصادی با ایران، گردهمایی ایران- اروپا پیام‌آور دوره جدیدی از توسعه اقتصادی ایران است.

فرصت‌ همکاری‌ برد-برد برای بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران خارجی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، دو هفته تا پایان مهلت ثبت نام از متقاضیان حضور در دومین گردهمایی ایران- اروپا باقی مانده است. این برنامه که با حضور مدیران عالی‌رتبه تجاری-اقتصادی سراسر دنیا، مهرماه سال جاری در سوئیس برگزار می‌شود،‏‏‏ فرصتی مناسب برای فعالان بخش خصوصی ایرانی، شرکای بین‌المللی آن‌ها و همچنین مدیران کسب‌وکارها و مشاغل گوناگون است تا از این طریق وارد دور جدیدی از روابط تجاری با دنیا شوند.

    بر اساس این گزارش، با توجه به نقش جدید اقتصادی ایران در منطقه و جهان و تمایل صنایع جهانی به تعامل اقتصادی با ایران، گردهمایی ایران- اروپا پیام‌آور دوره جدیدی از توسعه اقتصادی ایران است. از اهداف این گردهمایی بزرگ که کم‌تر از یک ماه دیگر در شهر ژنو برپا می‌شود، می‌توان به رونق کسب‌وکار در ایران و نیز تعامل با شرکت‌های اروپایی اشاره کرد.پدرام سلطانی نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و از سخنرانان همایش، با اشاره به این که معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران می‌تواند موجب جذب سرمایه‌های خارجی شود، گفت: «در این همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری که در ایران وجود دارد به صورت کامل تشریح خواهد شد و این امر کمک می‌کند تا سرمایه‌گذاران مسیر حرکت خود را به درستی پیدا کنند. گردهمایی ایران-اروپا که با همت فعالان اقتصادی خارج از ایران و شوراهای مشترک برگزار خواهد شد، به بخش خصوصی کمک می‌کند تا به قراردادهای نهایی نزدیک شود.»

    علی سنگینیان رییس کمیسیون «بازار پول و سرمایه» اتاق بازرگانی تهران نیز درباره برگزاری این همایش می‌گوید: «دستیابی به توافق هسته‌ای، نویدبخش گشایش تعامل اقتصاد ایران و جهان طی ماه‌های آتی است. از این رو، فرصت بی‌بدیلی برای نهادهای مالی به‌عنوان شاهراه‌‌های جذب و تخصیص سرمایه فراهم شده تا با حضور فعال در چنین همایش‌هایی و ارتباط مؤثر با سرمایه‌گذاران خارجی، سکان هدایت جریان سرمایه بین‌المللی را به دست گیرند.»

    حضور صاحبان صنایع اقتصادی مهمی چون حمل و نقل، خودروسازی، انرژی و نفت و گاز، صنایع هوایی و بانکداری در کنار فعالان بخش خصوصی ایران، این امکان را فراهم می‌کند تا فضایی شفاف برای تعامل اقتصادی بهتر و مطمئن‌تر شکل گیرد. علاوه بر این، در این گردهمایی، کارشناسان برجسته‌ بین‌المللی، دیدگاه‌های خود را در زمینه رشد اقتصادی پس از تحریم‌ها بیان خواهند کرد. پل ونسان یکی از سخنرانان این مراسم و مدیرعامل بخش خاورمیانه، آفریقای شمالی و ترکیه شرکت انرژی RWE درباره فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران می‌گوید: «برای RWE به عنوان یکی از پیشگامان نوآوری در حوزه انرژی، بسیار مهم است که در بخش انرژی ایران به دنبال فرصت‌هایی برای ایجاد همکاری متقابل باشد. ما انتظار داریم فرصت‌های همکاری‌ها برد-برد در حوزه انرژی پایدار، بهره‌وری از انرژی و اقدامات بازار مانند گذشته بین دو طرف شکل بگیرد.»

    در این همایش، مدیران عالی‌رتبه شرکت‌ها و چهره‌های سرشناس اقتصادی از ایران و اروپا به سخنرانی خواهند پرداخت که از میان آن‌ها می‌توان به سخنرانی مشترک دومینیک دو ویلپن، نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه سابق فرانسه و آنا پالاسیو، وزیر امور خارجه سابق اسپانیا اشاره کرد. سفیر کنونی سوئیس در ایران جولیو هاس و لیویا لو سفیر سابق سوئیس در تهران، از دیگر سخنرانان این همایش خواهند بود. مدیران عالی‌رتبه تجاری - اقتصادی اروپایی مانند جیووانی کاستلانتا، رئیس هیئت‌مدیره شرکت بزرگ ایتالیایی صادرات اعتباری SACE و فیلیپ دلور، ریاست شرکت فرانسوی انرژی و حمل و نقل آلستوم اینترناسیونال، نیز به سخنرانی خواهند پرداخت و تجارب و مهارت‌های خود را در میان خواهند گذاشت.

    گفتنی است دومین گردهمایی ایران - اروپا در هتل کمپینسکی، ژنو در تاریخ دوم و سوم مهرماه سال جاری (24-25 سپتامبر 2015) میزبان جمعی از مدیران عالی‌رتبه تجاری - اقتصادی از ایران و اروپا خواهد بود. علاقه‌مندان برای حضور در این گردهمایی می‌توانند به وب‌سایت europeiranforum2.com مراجعه و ثبت‌نام کنند.

    برچسب ها