عصر خودرو

به دلیل بالا بودن قیمت؛

اعیاد هم برای سکه مشتری نیاورد

عصر بازار- بازه زمانی عید تا عید نیز موجب بالا رفتن میزان تقاضای خرید سکه نشد و همچنان گرانی قیمت طلا و سکه عاملی برای عدم تمایل مردم برای خرید آن است.

اعیاد هم برای سکه مشتری نیاورد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، محمد کشتی‌آرای - رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر - با اشاره به نوسان قیمت جهانی طلا طی هفته گذشته اظهار کرد: به طوری کل طی هفته گذشته نوسان قیمت جهانی طلا حدود  چهار دلار بود و در مجموع با روند نزولی مواجه بودیم هرچند این روند شیب زیادی نداشت.

    وی با اشاره به اینکه در ابتدای هفته گذشته قیمت هر اونس طلای جهانی 1325 دلار بود، خاطرنشان‌ کرد: در پایان هفته قیمت هر اونس طلای جهانی به 1321 دلار کاهش یافت. قیمت سکه نیز در هفته گذشته نوسان 1000 تومانی داشت و در مجموع بین مبلغ یک میلیون و 114 هزار تومان و یک میلیون و 115 هزار تومان به فروش رسید.

    رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر با تاکید بر اینکه قیمت طلا و سکه طی هفته گذشته از بیشترین میزان ثبات طی یک‌ماه اخیر برخوردار بود، بیان کرد: با توجه به اینکه تقاضای چندانی در بازار وجود نداشت، ثبات در این بخش قابل پیش‌بینی بود. علاوه بر این به نظر می‌رسد با توجه به گران بودن قیمت سکه مردم ترجیح می‌دهند کالاهای دیگری را جایگزین کنند.

    کشتی‌آرای همچنین با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شد میزان تقاضای خرید سکه از عید سعید قربان تا عید غدیرخم افزایش یابد، عنوان کرد: با توجه به بالا بودن قیمت سکه، میزان تقاضا در بازار کم بود و مردم ترجیح می‌دهند هدایای دیگری را تهیه و جایگزین خرید سکه کنند.

    برچسب ها