عصر خودرو

رئیس جامعه دوستی ایران و روسیه خبر داد

تأسیس بانک مشترک ایران و روس برای مبادلات بدون دلار

عصر بازار- رئیس جامعه دوستی ایران و روسیه گفت: دو کشور به دنبال تأسیس بانک مشترک برای انجام مبادلات تجاری در غیاب دلار و با ارزهای ملی هستند.

تأسیس بانک مشترک ایران و روس برای مبادلات بدون دلار
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، بهرام امیرمهدیان رئیس جامعه دوستی ایران و روسیه گفته است اتاق بازرگانی دو کشور فعالانه به دنبال بازگشایی بانک مشترک ایران و روس هستند. این بانک تلاش خواهد کرد تا تمام مبادلات تجاری دو کشور با ارزهای ملی صورت گیرد و دلار از مبادلات حذف خواهد شد.

    آندری لوگانسکی نماینده تجاری روسیه در ایران هم گفته است که به دنبال لغو تحریم‌ها، بسیاری از شرکت‌های ایرانی به تجارت معمول برگشته‌اند و تجارت خود را به طور مستقیم انجام می‌دهند.

    امیر مهدیان گفت: به دنبال این هستیم که همه فرایند مبادلات تجاری با ارزهای ملی صورت گیرد اگرچه این مسئله هنوز به طور کامل حل نشده است.

    به گفته امیرمهدیان، روبل روسیه می‌تواند با ورود بانک‌های روسیه به بازار ایران بهره‌مند شود همچنین شرکت‌های ایرانی قادر خواهند بود تا کالاهای روسیه را با روبل خریداری کنند.

    براساس این گزارش، یک بانک ایرانی که اکنون با نام «میر بیزینس بانک» در این کشور فعالیت می‌کند از شعبه‌های بانک ملی است و 70 درصد مشتری‌های آنها در کار واردات و صادرات کالاهایی نظیر غلات و محصولات غذایی هستند که بین ایران و روسیه مبادله می‌شود.

    براساس آمارهای منتشره از سوی خدمات گمرکی فدرال روسیه، تجارت این دو کشور در نیمه نخست امسال از 0.2 به 0.4 درصد افزایش یافته است.

    در فاصله بین ماه‌های ژانویه و ژوئن، گردش مالی تجاری دو کشور 923.7 میلیون دلار بود.

    برچسب ها