عصر خودرو

رییس هیات مدیره «وگردش» مدیر عامل بانک شد

عصر بازار- مراسم معارفه رسمی خسرو خواجه حسنی به عنوان مدیرعامل جدید بانک گردشگری روز گذشته برگزار شد. وی همچنین ریاست هیات مدیره این بانک را نیز بر عهده دارد.

رییس هیات مدیره «وگردش» مدیر عامل بانک شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، وبسایت بانک گردشگری از برگزاری نشست معارفه خسرو خواجه حسنی ،مدیرعامل جدید این بانک در روز گذشته خبر داده است.

    مطابق با آنچه در این وبسایت آمده ، خواجه حسنی در سخنان پس از معارفه خود، برنامه ریزی راهبردی با توجه به اهداف تعیین شده در برنامه استراتژیک بانک و با اتکا به تجارب تمامی صاحب نظران حوزه بانکی کشور، اجرای برنامه جانشین پروری و تربیت نیروی انسانی، ساماندهی شعب به منظور ایفای نقش بهتر در تجهیز و مصرف منابع بانکی و تکیه بر آموزش به عنوان بستر پیشرفت را از اولویت های کاری خود برشمرد و تلاش های همگانی، هم افزایی و دلسوزی در ایفای وظایف را لازمه رشد و پیشرفت بانک گردشگری عنوان کرده است.

    به گفته وی «بانک به عنوان یک بنگاه اقتصادی ناچار از افزایش درآمدها در کنار مدیریت هزینه ها بر مبنای برنامه ریزی صحیح و دقیق با بهره گیری از توان نیروهای شایسته، متعهد و صالح است و تنها درسایه همکوشی و همکاری است که می توان به ادامه مسیر امیدوار بود.»

     مطابق با آخرین مصوبه هیات مدیره در مجمع عمومی بطور فوق العاده سهام که در 20 تیرماه امسال برگزار شده است علی اصغر سفری به عنوان مدیر عامل بانک گردشگری انتخاب شده بود.

    بانک گردشگری در حالی از معارفه مدیر عامل جدید این بانک در وبسایت خود خبر داده که مطابق با قانون بازار سرمایه می بایست ابتدا آنرا از طریق سامانه کدال به عموم سهامداران افشا و اطلاع رسانی کند.

    بر اساس آخرین مصوبه مجمع فوق العاده سهامداران بانک گردشگری هم اکنون اعضای هیات مدیره این بانک شامل خسرو خواجه حسنی با مدرک تحصیلی لیسانس به نمایندگی از سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران (سهامی عام) به عنوان رئیس هیئت مدیره(موظف) ؛علی اصغر سفری با مدرک تحصیلی فوق لیسانس به نمایندگی از شرکت طرح و سازه تنیان (سهامی خاص) به سمت نایب رئیس هیئت مدیره (موظف)؛ علیرضا حیدرآبادی پور با مدرک تحصیلی دکترا به نمایندگی از شرکت فراز عمران آریانا(سهامی خاص) به عنوان عضو هیئت مدیره(غیر موظف) یحیی دانشبدی با مدرک تحصیلی لیسانس به نمایندگی از مجتمع پترو صنعت گامرون به عنوان عضو هیئت مدیره موظف و علی سنگینیان با مدرک تحصیلی دکترا به نمایندگی از شرکت آتیه سازان صنعت سپاهان عضو غیر موظف هیات مدیره بانک گردشگری هستند.  

    به‌موجب قانون تجارت، مدیرعامل شرکت نمى‌تواند رئیس هیئت مدیره همان شرکت هم باشد. اما در صورتى‌که سه چهارم (ماده 124 قانون تجارت) اعضایى که در مجمع عمومى حضور دارند با این امر موافق باشند، مدیرعامل مى‌تواند رئیس هیئت مدیره هم باشد. اما به‌طور عرفى و در عمل مشاهده مى‌شود که در بسیارى از شرکت‌ها رئیس هیئت مدیره، مدیرعامل شرکت هم تعیین شده که چنانچه عملکرد او برخلاف قوانین و مقررات و اساسنامه نباشد و کسى هم از اشخاص ذینفع مخالف این موضوع نباشد، اشکالى نخواهد داشت.

    بانک گردشگری با سرمایه 600 میلیارد تومانی برای سال مالی منتهی به پایان آذر ماه 95 سود هر سهم پس از کسر مالیات خود را بطور خالص مبلغ 84 ریال پیش بینی کرده است. نماد معاملاتی این بانک از حدود یک ماه قبل تا به امروز همچنان در بازار عادی فرابورس به دلیل اعلام تعدیل با اهمیت سود متوقف شده است.

    برچسب ها