عصر خودرو

در پی تداوم روند افت تقاضا;

فولاد چین کف قیمت ۷ هفته‌ای را لمس کرد

عصر بازار- در میان تقاضای ضعیف و افزایش عرضه، قیمت فولاد در معاملات آتی روز چهارشنبه چین به پایین‌ترین سطح هفت هفته اخیر خود رسید تا به افت این ماه خود ادامه دهد.

فولاد چین کف قیمت ۷ هفته‌ای را لمس کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادآنلاین، در پی تداوم فعالیت‌های ساخت و ساز پس از فصل تابستان، تقاضای فولاد در چین، بزرگترین تولیدکننده و مصرف‌کننده دنیا، به طور معمول در ماه سپتامبر و اکتبر افزایش می‌یابد. اما کوین بی، تحلیلگر شرکت مشاوره CRU اعلام کرد: «در حال حاضر ما با افزایش تقاضای قابل‌توجهی در بخش‌های مصرفی فولاد مواجه نیستیم.  با توجه به افت قیمت‌ها تردید بیشتری در میان مردم برای خرید فولاد بوجود آمده است.»
    هر تن میلگرد در بورس آتی شانگهای با افتی 0.5 درصدی 2260 یوآن معامله شد. در آستانه تعطیلات عمومی چین در روزهای پنجشنبه و جمعه، معاملات فیزیکی بسیار محدود بوده است.

    پس از تلاش‌های دولتی باری کاهش ظرفیت فولاد چین و رشد سه ماهه، در ماه سپتامبر قراردادهای آتی میل‌گرد بیش از 6 درصد افت داشته است.

    بی گفت: «معامله‌گران بازار واقع‌گرا هستند، کاهش ظرفیت‌ اثر ملموسی روی بازار نگذاشته است.»

    چین در نظر دارد تا 47 درصد از ظرفیت تولید سالانه 45 میلیون تنی فولاد خود را در سال جاری کاهش دهد و این در حالی است که تولید فولاد خام در ماه آگوست برای ششمین ماه متوالی افزایش یافته است.

    بازرسی‌های زیست‌محیطی متناوب توسط مقامات دولتی چین در سال جاری باعث شده تا کارخانه‌های زیادی تولیدات خود را کاهش داده یا برخی از واحدهای خود را برای مدت مشخصی تعطیل کنند.

    قیمت ضعیف فولاد در معاملات آتی روی قیمت سنگ‌آهن نیز تاثیر گذاشته است به طوری که هر تن سنگ‌آهن برای تحویل در ماه ژانویه در بورس کالای دالیان با افتی 0.6 درصدی 392.50 یوآن معامله شده است. این قراردادها در روز سه‌شنبه با ثبت قیمت 388.50 یوآنی، پایین‌ترین سطح هفت هفته‌ای خود را لمس کرد.

    بر اساس گزارش TSI،‌ قیمت هر تن سنگ‌آهن برای تحویل فوری به بندر تیانجین چین در روز سه‌شنبه با افتی 2.3 درصدی به 56.20 دلار رسید.

    برچسب ها