عصر خودرو

آژانس بین المللی انرژی:

مشکل مازاد عرضه نفت در سال ۲۰۱۷ نیز ادامه خواهد داشت

عصر بازار- آژانس بین المللی انرژی در جدیدترین گزارش خود پیش بینی کرد که عرضه جهانی نفت در سال آینده میلادی از میزان تقاضا پیشی بگیرد و روند مازاد عرضه در سال ۲۰۱۷ نیز تداوم داشته باشد.

مشکل مازاد عرضه نفت در سال ۲۰۱۷ نیز ادامه خواهد داشت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرد که عرضه جهانی نفت در سال آینده میلادی از میزان تقاضا پیشی بگیرد و روند مازاد عرضه در سال 2017 نیز تداوم داشته باشد.
    گزارش ماهیانه اوپک نیز که چندی پیش منتشر شد نشان داده بود که بزرگترین تولید کنندگان نفت جهان  انتظار دارند رقبای غیر اوپکی آنها با سرعت بیشتری نفت تولید کنند و این نشان می دهد در سال 2017، احتمالا مازاد عرضه زیادی در بازار وجود خواهد داشت.
    در گزارش آژانس بین المللی انرژی آمده است: «پیش بینی ما در گزارش ماه جاری نشان می دهد که رابطه فعلی بین عرضه و تقاضا در ماه های آینده تغییر قابل توجهی نخواهد داشت. در نتیجه، عرضه نفت حداقل تا نیمه نخست سال آینده میلادی همچنان از تقاضا پیشی خواهد گرفت.»
    این گزارش همچنین حاکی است، فعالیت پالایشگاهی جهان امسال با کندترین سرعت خود در طی دست کم 10 سال گذشته در حال رشد خواهد بود. و این موجب کاهش اشتها برای خرید نفت خواهد شد. این در حالی است که حجم ذخایر نفت خام کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه ای به رکوردی جدید یعنی 3.111 میلیارد بشکه رسیده است.
    بر اساس این گزارش، رشد تقاضای جهانی با روندی سریعتر از انچه قبلا پیش بینی می شد در حال کند شدن است. آژانس بین المللی انرژی پیش بینی خود از میزان رشد تقاضا برای نفت در سال 2017 را نسبت به گزارش ماه ژوئن خود تغییری نداده و در سطح 1.2 میلیون بشکه در روز ثابت نگه داشته است. اما در گزارش جدید پیش بینی آژانس از میزان رشد مصرف در سال 2016، از 1.4 میلیون بشکه در روز به 1.3 میلیون بشکه کاهش یافته است.
    «تغییر کلیدی تقاضا در این گزارش، کاهش 300 هزار بشکه ای برآورد ما از میزان تقاضای جهانی نفت در سه ماهه سوم سال 2016 و در نتیجه کاهش 100 هزار بشکه ای پیش بینی میزان کل تقاضا در کل سال 2016 است.»

    برچسب ها