عصر خودرو

قیمت نفت افزایش یافت

عصر بازار- پس از اینکه گزارشی از افزایش بسیار کمتر از انتظار ذخایر نفت آمریکا خبر داد، قیمت نفت در بازارهای جهانی به ۴۷.۳۸ دلار در هر بشکه افزایش یافت.

قیمت نفت افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، قیمت نفت پس از اینکه در جلسه گذشته 3 درصد کاهش یافت، در معاملات امروز به علت افزایش کمتر از انتظار ذخایر نفت آمریکا بالا رفت.

    موسسه آمریکن پترولیوم گزارش داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 9 سپتامبر 1.4 میلیون بشکه افزایش یافت که کمتر از 3.8 میلیون بشکه افزایش مورد انتظار تحلیلگران بود. آمارهای رسمی دولتی پایان امروز منتشر می‌شود.

    هر بشکه نفت برنت با 28 سنت افزایش نسبت به روز گذشته 47.38 دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا با 38 سنت افزایش نسبت به دیروز 45.28 دلار به ازای هر بشکه معامله شد.

    روز سه‌شنبه به دنبال گزارش آژانس بین‌المللی انرژی مبنی بر رشد کند تقاضا برای نفت در میان رشد ذخایر و عرضه و تداوم فزونی عرضه تامین تا نیمه نخست 2017، قیمت نفت کاهش یافت.

    بانک استرالیایی ای‌ان‌زد در یادداشتی نوشت: «فروش نفت به شدت زیاد شد پس از اینکه آژانس بین‌المللی انرژی گزارش ماهانه خود را منتشر کرد که نشان داد که مازاد عرضه در بازار تا سال 2017 ادامه می‌یابد...قیمت پایین نفت احتمالا بر این بخش تاثیر خواهد گذاشت.»

    افزایش قیمت نفت می‌تواند با افزایش صادرات از سوی لیبی محدود شود. شرکت ملی نفت این کشور دیروز اعلام کرد این شرکت به سرعت صادرات نفت از بنادر که به تازگی به تصرف درآمده است، آغاز می‌کند.

    تولید نفت لیبی می‌تواند طی یک ماه روزانه از 290 هزار بشکه به 600 هزار بشکه افزایش یابد.

    برچسب ها