عصر خودرو

معاون وزیر نفت:

حمایت از صنایع تجهیزات ساز سیاست اولویت دار حوزه نفت است

عصر بازار- معاون وزیر نفت گفت: حمایت از صنایع برجسته تجهیزات ساز کشور و ظرفیت های داخلی، سیاست اولویت دار حوزه نفت به ویژه در صنایع پتروشیمی است.

حمایت از صنایع تجهیزات ساز سیاست اولویت دار حوزه نفت است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، مرضیه شاهدایی روز چهارشنبه در جریان بازدید از شرکت ماشین سازی اراک و در نشست با مسوولان حوزه اقتصادی استانداری مرکزی در این شرکت، افزود: توانمندی شرکت های تخصصی و تجهیزات ساز کشور باعث شده که در 2 دهه اخیر بسیاری از تجهیزات کلیدی حوزه نفت و پتروشیمی در داخل کشور تولید شود و این یک افتخار بزرگی است.
    وی بیان کرد: بسیاری از طرح های مهم به صورت «کلید در دست» و طیف بزرگ دیگری با توانمندی بالای 70 درصد در کشور قابل اجراست و این مهم در سایه خودباوری، تعهد و اتکا به ظرفیت های داخلی محقق شده است.
    مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: اینکه صنایع بزرگ و تجهیزات ساز به دلیل آسیب ناشی از تحریم ها امروز با تمام ظرفیت کار نمی کنند مساله مهمی است که باید با همراهی و سیاست های اصولی و کارسپاری داخلی حمایت لازم برای جبران مشکلات صورت بگیرد.
    شاهدایی اظهار کرد: در یک نگاه آسیب شناسی بخش قابل توجهی از این مشکل به دلیل رکود اقتصادی است که این موضوع با محقق شدن برجام، بهبود روابط بین المللی و ورود سرمایه های خارجی به داخل کشور تعدیل می شود اما، عزم جدی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و فعال کردن ظرفیت های راکد موضوعی است که باید با حساسیت دنبال شود.
    وی عنوان کرد: به زودی صنایع پتروشیمی شاهد حجم زیاد کار در کارگاه ها خواهند شد و در این راستا فعال سازی ظرفیت های ساخت داخل با جدیت تمام دنبال می شود.
    معاون وزیر نفت اضافه کرد: تمام شرکت های پتروشیمی خصوصی هستند اما اعمال سیاست لازم برای حمایت از ساخت داخلی این صنایع لحاظ شده تا اگر مناقصه ای برگزار می شود شرکت های داخلی در اولویت باشند و از توانمندی و پتانسیل های داخلی به شایسته ترین شکل استفاده شود.
    وی گفت: تجهیزات و پتانسیل های شرکت ماشین سازی و سایر صنایع استان مرکزی مایه افتخار و غرور ملی است و باید از سرمایه های بزرگ صنعتی این استان که برای زنجیره عظیم واحدهای زیردستی نیز کارسازی می کنند، بهترین استفاده بشود.
    مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: ایجاد شرایط رقابتی اصل مهم ماندگاری در دنیای تولید امروز است و می طلبد که صنایع تجهیزات ساز و مادر در این زمینه تلاش ویژه ای داشته باشند.
    شاهدایی گفت: کارسازی برای حوزه تولید و گره گشایی از مشکل رکود با نامه نگاری برطرف نمی شود بلکه، اقدام های عملیاتی در کارسپاری ،تبلیغات وسیع، برگزاری تورهای صنعتی و افزایش ارتباطات محور عبور از این شرایط است.
    معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: استان مرکزی دومین جایگاه صنایع مادر تخصصی کشور را دارد و در حوزه دانش فنی، نیروی انسانی ماهر و ظرفیت های تولید حرف های زیادی برای گفتن است که باید از آن استفاده بهینه شود.
    ظفر افشون افزود: وزارت خانه های صنعت، معدن و تجارت ، راه و شهرسازی و نفت باید در برگزاری مناقصه ها نگاه ویژه به ظرفیت های داخلی داشته باشند تا مشکلات این حوزه با کارسازی حل شود.
    وی تاکید کرد: کیفیت محصولات و تجهیزات ساخت داخل به ویژه در شرکت های مادرتخصصی استان در حوزه نفت و گاز مطلوب است و در بسیاری موارد نه تنها چیزی از مشابه خارجی ندارد بلکه به مراتب بهتر است.
    افشون اظهار کرد: در شرایط کنونی اقتصادی انتظار سیاست واحد و حمایت موثر از ظرفیت های داخل می رود و باید با برنامه اصولی و حمایت های قاطع اجازه ندهیم سرمایه های اقتصادی به بن بست برسدو یا راکد بماند.
    افشون ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از واحدهای صنعتی بزرگ استان مرکزی با ظرفیت زیر 40 درصد فعالیت دارند درحالیکه اگر در تامین تجهیزات و نیازهای حوزه های مختلف برخی وزارتخانه ها نیم نگاهی به واردات دارند.
    وی گفت: حقوق کارگران صنایع این استان از راه های مختلف و با مشکلات زیادی پرداخت می شود و بسیاری از آن ها به دلیل نبود کار معوقات زیادی دارند که با کارسپاری وزارتخانه ها بخشی از این مشکلات تعدیل می شود.
    معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در جریان سفر یک روزه به اراک ضمن بازدید از ظرفیت های خطوط تولید شرکت های مادر تخصصی ماشین سازی و هپکو ، واحد نیمه صنعتی تولید پلی پروپیلن شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی شازند را افتتاح می کند.

    برچسب ها