عصر خودرو

بررسی بودجه ۹۵ "واتی" براساس عملکرد شش ماهه

عصر بازار- گروه سرمایه گذاری آتیه دماوند با سرمایه ای معادل ۳,۰۰۰ میلیارد ریال پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی ۳۰/۰۹/۹۵ براساس عملکرد شش ماهه را به صورت حسابرسی شده منتشر کرد.

بررسی بودجه ۹۵ "واتی" براساس عملکرد شش ماهه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، "واتی" در شش ماهه ابتدایی سال به ازای هر سهم 4 ریال سود محقق کرده که تنها  یک درصد سود پیش بینی شده سال مالی را پوشش می دهد، این در حالی است که در مدت مشابه گذشته شرکت به ازای هر سهم مبلغ 7 ریال زیان محقق کرده بود، همچنین  سود هر سهم بودجه امسال با 16 درصد افزایش نسبت به سال مالی گذشته، مبلغ 419 ریال پیش بینی گردیده است.
    براین اساس عمده ترین دلایل افزایش 16 درصدی سود شرکت نسبت به سال گذشته ،  حدود 3 درصد  افزایش سود حاصل از سرمایه گذاری و 175 درصد  افزایش سود حاصل از فروش سرمایه گذاری می باشد، از طرفی هزینه های عمومی،اداری و تشکیلاتی 17 درصد بیشتر شده، همچنین درآمدهای عملیاتی 24 درصد افزایش و در مقابل آن درآمدهای متفرقه 60 درصد کاهش پیش بینی می گردد.
    ترکیب صاحبان سهام نشان می دهد که بانک صنعت و معدن با 65.74 درصد بیشترین درصد مالکیت شرکت را در اختیار دارد. همینطور صنایع شیمیایی ایران 30.91 درصد پرتفوی بورسی شرکت را به خود اختصاص داده در حالی که در سال گذشته 32.41 درصد سهم "شیران" از این شرکت بوده است، پیش بینی شده سهم شرکت سرمایه گذاری از سود این سهم 761 میلیارد و 295 میلیون ریال تا انتهای آذر ماه سال جاری باشد.
    قیمت تمام شده پرتفوی بورسی  به جز سهم "شیران" در بودجه امسال شرکت به مبلغ 588 میلیارد و 77 میلیون ریال می باشد، از طرفی بهای تمام شده "شیران"  به تنهایی 759 میلیارد و 499 میلیون ریال در نظر گرفته شده، لذا با بهای تمام شده 315 میلیارد و 97 میلیون ریال سهام شرکتهای غیر بورسی بیش از 20 درصد و بهای تمام شده 10 میلیارد و 249 میلیون ریال شرکتهای غیر بورسی کمتر از 20 درصد، درمجموع سهم پرتفوی بورسی 80.55 درصد می باشد.
    در پایان، شرکت طی شش ماه تعدادی شرکت بورسی به همراه اوراق مشارکت غیر بورسی را به بهای تمام شده 328 میلیارد و 669 میلیون ریال واگذار کرده و از این بابت سودی معادل 10 میلیارد و 400 میلیون ریال کسب کرده است.

    برچسب ها