عصر خودرو

قائم مقام وزیرصنعت:

۶۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید امسال پرداخت شد

عصر بازار- قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به پرداخت ۶۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در سال جاری گفت: بزرگترین مشکل واحدهای تولیدی راکد و نیمه راکد در کشور کمبود نقدینگی است.

۶۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید امسال پرداخت شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، رضا رحمانی روز چهارشنبه در جلسه مشترک اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری ملکان با اشاره به اینکه 83 هزار واحد از 87 هزار واحد تولیدی و صنعتی کشور، کوچک و متوسط هستند، گفت: بیشتر این واحدها با ضعف بازاریابی مواجهند.
    وی با بیان اینکه یکی از سیاست های دولت احیای مجدد واحدهای تولیدی و صنعتی راکد و نیمه فعال است، خاطرنشان کرد: طبق توافق با بانک مرکزی 160هزار میلیارد ریال تسهیلات برای رونق این واحدها اختصاص یافته است.
    رحمانی با بیان اینکه طرح رونق تولید از ابتدای امسال اجرایی شده است، گفت: چک برگشتی، بدهی بانکی، مشکل بیمه و مشکل مالیاتی از جمله مشکلات واحدهای تولیدی است .
    وی اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون برای هفت هزارو 500 واحد تولیدی و صنعتی متقاضی تسهیلات رونق تولید 60 هزار میلیارد ریال توسط بانک های عامل پرداخت شده است.
    قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سه هزار واحد از این واحدهای تولیدی در حوزه صنعت، معدن و تجارت و بقیه در حوزه فعالیت سایر وزارتخانه ها هستند.
    رحمانی با اظهار تاسف از جذب کم این تسهیلات در آذربایجان شرقی، بر رفع موانع بانکی و معرفی بیشتر واحدهای تولیدی و صنعتی تاکید کرد.
    نماینده ملکان در مجلس شورای اسلامی نیز با انتقاد از روند احداث شهرک صنعتی در این شهرستان افزود: در حالیکه پنج سال از احداث این شهرک می گذرد، هنوز زمین شهرک تفکیک و واگذار نشده است .
    سلمان خدادادی گفت: 800 هکتار زمین رایگان در اختیار شهرک های صنعتی قرار داده شده است اما اقدامات چندانی مشاهده نمی شود .
    فرماندار ملکان هم در این جلسه با اشاره به طولانی شدن احداث کارخانه ذوب آهن در این شهرستان اعلام کرد: بعضی مشکلات این کارخانه حل شده و تا سه ماه آینده واحد نورد آن به بهره برداری می رسد.
    محمدباقر خانی گفت: با راه اندازی کامل این کارخانه برای یک هزارنفر بصورت مستقیم و برای 6 هزار نفر بصورت غیرمستقیم شغل ایجاد خواهد شد.
    شهرستان ملکان با 110هزار نفر جمعیت در فاصله 155کیلومتری تبریزمرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده است.

    برچسب ها