عصر خودرو

فنلاند آماده همکاری ارتباطاتی با ایران است

عصر بازار- وزیر ارتباطات و حمل و نقل فنلاند از آمادگی این کشور برای مبادله اطلاعات با ایران خبر داد و گفت: برای همکاری دوجانبه با ایران در همه زمینه های ارتباطی آماده ایم.

فنلاند آماده همکاری ارتباطاتی با ایران است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا،  آنا برنر  در دیدار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: آمادگی داریم به عنوان نماینده دولت فنلاند در همه زمینه های ارتباطی مانند دولت الکترونیک و امنیت شبکه که نقش مهم و اساسی در هر کشوری دارد، همکاری لازم را با ایران داشته باشیم.
    وی افزود: همچنین برای همکاری مشترک به منظور دیجیتالی کردن خدمات بیشتر به مردم دو کشور و در زمینه های سلامت، حمل و نقل، آموزش و فراهم سازی فرصت های جدید تبادل داده ها و همچنین خدمات تلفن همراه آمادگی خود را اعلام می کنیم.
    برنر تاکید کرد امروزه داده ها به عنوان سرمایه نقد کشورهای جهان به حساب می آیند و باید آنها را با رعایت و صلاح و منافع کشورها تبادل کرد.
    وزیر ارتباطات و حمل و نقل فنلاند همکاری های آموزشی و دانشگاهی دو کشور در زمینه نوآوری و فناوری های جدید ارتباطی و شرکت های استارت آپ (STARTUP) را خواستار شد که نقش مهم و قابل توجهی در بازار کسب و کار حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دارند.
    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با اعلام آمادگی برای گسترش همکاری در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات بر همکاری های بخش خصوصی دو کشور تاکید کرد.
    «محمود واعظی» اضافه کرد: دولت ها در تقویت بخش خصوصی و تامین منابع مالی و بانکی نیز نقش اساسی دارند.
    واعظی تاکید کرد منابع بانکی فنلاند در زمینه اعطای خط اعتباری به شرکت های مهم مانند شرکت نوکیا و سرمایه گذاری مشترک و تولید در داخل ایران تاثیرگذارند.
    وی اضافه کرد: ایران آمادگی دارد که از این همکاری بهره لازم را ببرد، البته این موضوع باید در آغاز از سوی دولت فنلاند بررسی و نتیجه آن به ما منعکس شود.
     قرار است رییس جمهوری فنلاند در ماه اکتبر (مهر- آبان) به تهران سفر کند.
    آنگونه که تارنمای سفارت جمهوری اسلامی ایران در هلسینکی نوشته است، روابط بازرگانی ایران و فنلاند به صورت سنتی محدود و در سال های اخیر تابع تحولات در روابط کشور ما با 28 کشور عضو اتحادیه اروپا بوده است.
    روابط تعریف شده اقتصادی و بازرگانی دو کشور تا سال 1381 به صورت رسمی از طریق برگزاری کمیسیون های مشترک اقتصادی و سرفصل های تعیین شده در آن از نظم خوبی برخوردار بود اما از آن سال طرف فنلاندی، شیوه برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی را روشی قدیمی برای همکاری های بازرگانی دو کشور دانست و افزایش ارتباط میان بخش های خصوصی دو کشور را راه حل مناسب تری برای توسعه روابط اقتصادی و بازرگانی اعلام کرد.
    در سال های اخیر چند هیات تجاری متشکل از فعالان بخش خصوصی دو کشور، به پایتخت های یکدیگر سفر کرده اند و در این سفرها همایش توسعه روابط تجاری دو کشور نیز برگزار شده است.
    حجم مبادلات تجاری دو کشور در سال های اخیر به دلیل رکود اقتصاد جهانی و تحریم های وضع شده علیه ایران، با نوسان همراه بوده است.
    به گزارش گمرک جمهوری اسلامی ایران، کشور ما در پنج ماه نخست امسال 103 هزار و 963 دلار به فنلاند کالا صادر کرد و از آن کشور 54میلیون و 40هزار و 497 دلار واردات داشت.
    مهم ترین کالاهای صادراتی ایران به فنلاند مواد شیمیایی، دارویی و درمانی، محصولات نساجی، پارچه و نخ، پلاستیک خام، تجهیزات حمل و نقل، تجهیزات اداری و مسکونی، عطر و مواد پاک کننده، مواد غذایی و حیوانات زنده، آهن و فولاد، مواد خام غیرسوختی، سبزی و میوه، قهوه و کاکائو و کودشیمیایی بوده است.
    اهم کالاهای وارداتی ایران از فنلاند را نیز تجهیزات حمل و نقل، سامانه ها و تجهیزات مخابراتی، تجهیزات و ماشین آلات صنعتی، کالاهای مصرفی، کاغذ، خمیر کاغذ و مقوا، مواد نفتی، مواد خام غیرخوراکی، پلاستیک، مواد شیمیایی و ابزار و تجهیزات تشکیل می دهد.

    برچسب ها