عصر خودرو

عربستان جایگاه بزرگترین تولیدکننده نفت جهان را از آمریکا پس گرفت

عصر بازار- آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد، عربستان با تولید ۱۲.۵۸ میلیون بشکه در روز در ماه اوت، جایگاه بزرگترین تولید کننده نفت جهان را از آمریکا پس گرفته است.

عربستان جایگاه بزرگترین تولیدکننده نفت جهان را از آمریکا پس گرفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد، عربستان جایگاه بزرگترین تولید کننده نفت جهان را از آمریکا پس گرفته است.
    آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهیانه خود اعلام کرد: «افزایش تولید نفت عربستان به این کشور اجازه داده تا این جایگاه را از آمریکا بازپس بگیرد و به بزرگترین تولید کننده نفت جهان تبدیل شود.»
    در حالی که عربستان از ماه می تاکنون، روزانه 400 هزار بشکه به تولید نفت خود اضافه کرده، تولید نفت آمریکا در این مدت حدود 460 هزار بشکه در روز کاهش یافته است. آمریکا از آوریل 2014 و به دنبال افزایش تولید نفت شیل، به بزرگترین تولید کننده نفت خام و دیگر هیدروکربن های مایع تبدیل شده بود.
    بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی، تولید نفت خام آمریکا در ماه اوت به 12.2 میلیون بسکه در روز رسید که این رقم شامل ال ان جی نیز می شد. در مقابل، تولید نفت عربستان در این ماه به 12.58 میلیون بشکه در روز رسید.
    بر اساس گزارش موسسه بیکر هاگز، کاهش تولید نفت آمریکا در حالی است که تعدادی از سکوهای حفاری نفت و گاز این کشور رو به کاهش گذاشته به طوری که تعداد این سکوها در روز 20 می، به رقم بی سابقه 404 سکو رسید. البته این رقم از آن زمان به این طرف افزایش یافته و در روز 9 سپتامبر به 508 سکو رسیده است.
    عرضه نفت عربستان در ماه جولای به 10.65 میلیون بشکه در روز رسید و سپس در ماه اوت به 10.6 میلیون بشکه کاهش یافت. تولید نفت عربستان در 8 ماهه نخست امسال به طور متوسط 10.36 میلیون بشکه در روز بوده که تقریبا 200 هزار بشکه در روز بالاتر از مدت مشابه سال قبل بوده است.

    برچسب ها