عصر خودرو

مدیرعامل کارگزاری بانک کشاورزی:

پذیره نویسی بزرگ‌ترین تامین مالی بخش کشاورزی در بورس کالا

عصر بازار- به گفته مدیرعامل کارگزاری بانک کشاورزی، بزرگترین تامین مالی بخش کشاورزی ایران برای جبران نیاز مالی دولت جهت خرید تضمینی گندم، طی روزهای آینده در بورس کالای ایران توسط کارگزاری بانک کشاورزی انجام می گیرد.

پذیره نویسی بزرگ‌ترین تامین مالی بخش کشاورزی در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، حسین خزلی، مدیرعامل کارگزاری بانک کشاورزی، با اعلام خبر فوق گفت: کارگزاری بانک کشاورزی در معاملات کارگزاری و معاملات کشاورزی، آتی، پتروشیمی و فلزات در بورس کالا فعالیت می کند.

    به گفته مدیرعامل کارگزاری بانک کشاورزی، طبق هماهنگی های به عمل آمده قرار است طی روزهای آینده اولین و بزرگترین تامین مالی بخش کشاورزی در بازار سرمایه ایران انجام شود.

    این مقام مسئول با بیان اینکه اوراق سلف موازی استاندارد گندم، قابل معامله در بورس کالا و معاف از مالیات است، به دیگر ویژگی های این اوراق اشاره کرد و عنوان کرد: سررسید اوراق 6 ماهه و با نرخ بازده 10 درصدی بوده که معادل سود 20 درصدی سالانه است. نرخ بازخرید بازارگردان روزشمار هم 19 درصد (سالانه) تعیین شده است.

    خزلی در مورد ارکان این اوراق اظهار داشت: ناشر اوراق شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، مشاور عرضه کارگزاری بانک کشاورزی، ضامن اصل و بازده اوراق در سررسید شامل دولت، خزانه داری کل و سپس بانک کشاورزی هستند. متعهد پذیره نویسی در انتهای دوره پذیره نویسی هم صندوق سرمایه گذاری یکم کارگزاری بانک کشاورزی است که علاوه بر این عهده دار بازارگردانی طی مدت عرضه تا سررسید نیز است.

    وی با بیان اینکه زمان دقیق انتشار اوراق در روزهای آینده مشخص و اعلام خواهد شد، پذیره نویسی تامین مالی بخش کشاورزی و انتشار سلف موازی استاندارد گندم در بورس کالا را به منظور کمک به دولت و کمک به کشاورزان گندم کار دانست.

    خزلی در انتهای سخنانش با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم از سوی دولت از طریق استقراض بانکی بوده است، گفت: سال ها دولت برای خرید تضمینی گندم با فشار به منابع بانکها و استقراض از آنها این کار مهم و ملی را جلو می برد. اما در سال جاری با ایجاد و تقویت بازار بدهی در بورس های کشور و ابزارهای مالی جدید، امکان تامین مالی دولت برای پروژه های ملی خصوصاً در بخش زیر بنایی و خودکفایی کشاورزی ایجاد شده است.

    برچسب ها