عصر خودرو

صادرات میعانات‌گازی ۶۷ درصد قد کشید؛

ایران به‌جای نفت صادرکننده گاز شد

عصر بازار- یک مقام مسئول با اشاره به افزایش ۶۷ درصدی صادرات میعانات گازی از پارس جنوبی، از افزایش ۲.۹ میلیارد دلاری درآمد نفتی ایران با توسعه صادرات میعانات گازی خبر داد.

ایران به‌جای نفت صادرکننده گاز شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار»به نقل از شرکت ملی نفت، مهدی یوسفی درباره آخرین وضعیت صادرات میعانات گازی ایران از ابتدای امسال تاکنون، گفت: صادرات میعانات گازی در پنج ماه نخست امسال هفت میلیون و ١٤٤ هزار و ٣٨٩ تن بوده که از محل صادرات این محصول در بازه زمانی یاد شده ٢ میلیارد و ٩٢١ میلیون و ٦۰٣ هزار و ٩٩٨ دلار در آمد عاید کشور شده است.

    مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به افزایش 67 درصدی صادرات میعانات گازی از پارس جنوبی، تصریح کرد: همچنین در این مدت مجموع صادرات کالای غیر نفتی و میعانات گازی هفت میلیارد و ٤۰۰ میلیون دلار بوده است.

    این مقام مسئول، افزود:  صادرات کالاها و محصولات تولیدی منطقه در بازه زمانی یاد شده نسبت به مدت مشابه پارسال ٣٦ درصد افزایش یافت.

    مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، ارزش صادرات کالاهای غیر نفتی در بازه زمانی یاد شده را چهار میلیارد و ٥٥٤ میلیون و ٩٣٩ هزار و ١٧٦ دلار عنوان کرد و یادآور شد: در پنج ماه نخست امسال هشت میلیون و ٢١٥ هزار و ٥٣٢ تن کالاهای غیر نفتی متشکل از هوی اند، پلی اتیلن سبک و سنگین، دی اتیلن گلایکول، مونو و تری اتیلن گلایکول، کود اوره، بوتان، پروپان، پارازایلین، سیمان و متانول به مقصد ٢٩ کشور مختلف صادر شده که این حجم از کالاهای تولیدی و صادارتی منطقه نسبت به  مدت مشابه پارسال ٤۰ درصد افزایش نشان می دهد.

    یوسفی درباره مجموع صادرات همه محصولات تولیدی منطقه در پنج ماه نخست امسال، بیان کرد: در پنج ماه نخست امسال ١٥ میلیون و ٣٥٩ هزار و ٩٢١ تن به ارزش هفت میلیارد و ٤٧٦ میلیون و ٥٤٣ هزار و ١٧٤ دلار به خارج از کشور صادر شد که از حیث وزن و ارزش صادرات این محصولات در بازه زمانی یاد شده نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب ٥٥ و ٣٦ درصد رشد را نشان می‌دهد.

    برچسب ها