عصر خودرو

نوبخت در نشست خبری امروز:

دولت موضعی برای خروج پتروشیمی از بورس کالا ندارد

عصر بازار- محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت روز سه شنبه در نشست خبری خود در پاسخ به پرسشی درمورد طرح خروج پتروشیمی از بورس کالا گفت: دولت نسبت به این طرح چنین موضعی ندارد.

دولت موضعی برای خروج پتروشیمی از بورس کالا ندارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در حالیکه بحث عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالای ایران طی هفته گذشته در شورای رقابت مورد بررسی قرار گرفت و این شورا با پاسخ به ایرادات وزارت صنعت، با عرضه خارج از بورس محصولات پتروشیمی مخالفت کرد، سخنگوی دولت امروز بار دیگر اعلام کرد که موضعی در قبال خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا ندارد.

    محمدباقر نوبخت 15 دی ماه سال گذشته در نشستی خبری همزمان با رسانه ای شدن تلاش برخی افراد برای خروج پتروشیمی ها از بورس، به صراحت اعلام کرد که «بحث خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا در دولت مطرح نیست».

    پس از این گفته نوبخت، محمد شریعمتداری، معاون اجرایی رئیس‌جمهوری با ارسال نامه ای به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان عرضه محصولات پتروشیمی خارج از بورس کالا را تخلف از قانون اعلام کرد و در ادامه دفتر مطالعات اقتصادی مرکز پژوهش های مجلس نیز طی گزارشی مفصل و کارشناسی بر لزوم عرضه پتروشیمی ها در بورس کالا تاکید کرد.

    همه این موارد در کنار نظر مخالف نمایندگان مجلس و کارشناسان برای انتقال معاملات پتروشیمی به بازاری بدون نظارت، باعث شد تا همه گمان کنند پرونده این موضوع به طور کامل بسته شده است اما طی هفته های اخیر بار دیگر این موضوع مطرح شد تا بار دیگر سخنگوی دولت با مخالفان عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا اتمام حجت کند.

    برچسب ها