عصر خودرو

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

اطلاعات استفاده از منابع معدنی در اختیارسرمایه گذاران قرار می گیرد

عصر بازار- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای استفاده از منابع معدنی در کشور و کشفیات جدید در این زمینه، آماده در اختیار گذاشتن اطلاعات لازم برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی خصوصی هستیم.

اطلاعات استفاده از منابع معدنی در اختیارسرمایه گذاران قرار می گیرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، محمدرضا نعمت زاده در بازدید از پژوهشگاه کاربردی سازمان زمین شناسی و اکتشافی معدنی که صبح سه شنبه انجام شد، خاطرنشان کرد:در گذشته پروانه اکتشاف و بهره برداری از معادن برای عده ای صادر شده که اکنون بهره برداری از این مجوزها صورت نمی گیرد، بنابراین درصدد واگذاری مجوزهای گذشته به افراد متقاضی جدید هستیم.
    وی با اشاره به دستاوردهای اخیر پژوهشگاه کاربردی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی، افزود: اگر اطلاعات و پژوهش ها تکمیل شود می توان دریافت که در کدام مناطق امکان حفر چاه و استفاده از منابع کارسی وجود دارد.
    وی ادامه داد: در 5 استان کشور مطالعات بخش لایه های آهکی در لایه های سخت آغاز شده که در این راستا بخشی از کمبود آب جبران خواهد شد.
    نعمت زاده گفت: زمین ذی قیمت ترین دارایی بشر است از این رو مطالعات بیشتری در خصوص اکتشاف منابع معدنی در عمق صورت می گیرد که در اختیار تمامی دستگاه های کشور برای بهره برداری صحیح قرار خواهد گرفت.
    وی افزود: سازمان زمین شناسی کاربردی کشور که در استان البرز واقع شده است روند مطلوبی در حوزه ژئو فیزیک هوایی به اندازه کل تاریخ کشور داشته و با پرواز های صورت گرفته اطلاعات خوبی دریافت شده است.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: در این سازمان آزمایشگاه های پایه ای وجود دارد که مشابه آن در منطقه موجود نیست.

    برچسب ها