عصر خودرو

درمقایسه با پارسال محقق شد;

رشد ۲۲ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندرهای هرمزگان

عصر بازار- مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ۴۲ میلیون و ۱۵۲ هزار تن کالای نفتی وغیرنفتی در پنج ماه گذشته در بندرهای استان تخلیه و بارگیری شد که این میزان ۲۲ درصد در مقایسه با پارسال رشد داشته است.

رشد ۲۲ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندرهای هرمزگان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا ، ابراهیم ایدنی روز سه شنبه درجمع خبرنگاران افزود: از مجموع عملیات انجام شده در این بندرها 26 میلیون و 198 هزار تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و 15 میلیون و 954 هزار تن کالاهای نفتی است.
    وی حجم کل کالاهای صادر شده در بخش نفتی در مدت پنج ماه امسال را 6 میلیون و 491 هزار تن اعلام کرد و از افزایش 57 درصدی این بخش از عملیات بندری خبر داد ویاد آور شد: دراین مدت همچنین، یک میلیون و 486 هزار و 313 تن انواع کالا در بخش نفتی وارد شده است.
    مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: دراین مدت همچنین حجم صادرات کالاهای غیرنفتی از طریق بندرهای تجاری استان 14 میلیون و 830 هزار و 506 تن با رشد 55 درصدی اعلام شده است.
    وی از ترانزیت 41 هزار و 703 تن انواع مشتقات و فرآورده های نفتی از طریق پایانه های بندرهای این استان در سال جاری خبر داد و اظهارداشت: همچنین بیش از سه میلیون و 950 هزار و 155 تن کالای غیرنفتی وارد کشور شد که این رقم نشان گر کاهش 15 درصدی است.
    وی گفت: افزون بر681 هزار تن کالای غیرنفتی از طریق بندرهای استان ترانشیپ شد که افزایش 29 درصدی را در این رابطه شاهد بودیم وهمچنین یک میلیون و 915 هزار و 701 تن انواع کالای غیرنفتی از طریق بندرهای تجاری استان با رشد سه درصدی ترانزیت شده است.
    این مسئول ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون، 864 هزار و 432 TEU کانتینر در پایانه های بندرهای تجاری استان تخلیه و بارگیری شد که در این بخش افزایش 28 درصدی به ثبت رسید.
    مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تعداد شناورهای ورودی به بندرهای تجاری این استان در پنج ماهه سال 95 را بیش از 16 هزار فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، 2هزار و 151 فروند شناور بالای هزار تن و 13 هزار و 890 فروند از کشتی های پهلو گرفته در بنادر تجاری هرمزگان، زیر هزار تن وزن داشته اند.
    ایدنی ضمن اشاره به رونق تردد شناورها به بندرهای تجاری این استان، گفت: پهلوگیری شناورها طی این مدت، در مجموع 22 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.
    وی با اشاره به اهمیت ویژه استان هرمزگان در کشور به عنوان پایتخت مسافرت های دریایی ایران، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، هشت میلیون و 712هزار و 450 نفر سفر جابجایی مسافران در بندرهای مسافری و چند منظوره این استان به ثبت رسید.

    برچسب ها