عصر خودرو

عربستان در آستانه نشست فریز نفتی تولید خود را افزایش داد

عصر بازار- در آستانه نشست مهم اعضای اوپک که قرار است در آن مذاکرات بر سر طرح فریز نفتی احیا شود، ایران و عربستان در حال افزایش تولید نفت خود هستند.

عربستان در آستانه نشست فریز نفتی تولید خود را افزایش داد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از سی ان ان، در آستانه نشست مهم اعضای اوپک که قرار است در آن مذاکرات بر سر طرح فریز نفتی احیا شود، ایران و عربستان در حال افزایش تولید نفت خود هستند.
    بر اساس گزارش جدید اوپک، ایران و عربستان در ماه گذشته میلادی هرکدام تولید خود را بیش از دیگر اعضای اوپک افزایش داده اند.
    اوپک هم اکنون روزانه اندکی بیش از 33.2 میلیون بشکه نفت تولید می کند، که فاصله چندانی با بالاترین رقم تولید در تاریخ این سازمان ندارد. این افزایش تولید به افزایش مازاد عرضه در بازار جهانی کمک کرده و موجب افت حدود 60 درصدی قمیت ها از اواسط سال 2014 تاکنون شده است. این قیمت های پایین به درآمدهای دولت های تولید کننده نفتی آسیب زده است.
    پس از ماه ها فشار اقتصادی، مذاکرات در مورد طرح فریز نفتی بار دیگر احیا شده است. اوپک و دیگر تولید کنندگان نفتی قرار است در هفته پایانی ماه سپتامبر نشستی غیررسمی در این باره در الجزایر برگزار کنند.
    اوپک به همراه روسیه در حال بررسی امکان محدود کردن تولید نفت هستند به این امید که به تقویت قیمت نفت کمک کنند.
    اوپک، متشکل از 14 کشور تولید کننده نفت در تلاش است تا با هماهنگ ساختن تولید اعضای خود، نوسانات قیمت نفت را کنترل نماید. عربستان، بزرگترین تولید کننده عضو اوپک اوپک را متقاعد کرده که به رغم افت قیمت ها، به منظور حفظ سهم خود از بازار در برابر رقبایی همچون شرکت های نفت شیل آمریکا، تولید خود را بالا نگه دارد.
    هدف از فریز تولید بالا نگه داشتن قیمت هاست تا فشار اقتصادی بر کشورهای تولید کننده سنتی اندکی کاهش یابد، اما قیمت ها نباید به قدری بالا برود که موجب از سرگیری تولید بیشتر نفت توسط شرکت های نفت شیل امریکا شود.
    منتقدان معتقدند، فریز نفتی بیشتر دارای جنبه سمبلیک است، زیرا فریز تولید در حالی که سطح تولید بسیار بالاست، نمی تواند مشکل مازاد عرضه در بازار را حل کند.

    برچسب ها