عصر خودرو

تلاش سعودی‌ها برای افزایش تولید نفت با ورود به خلیج مکزیک

عصر بازار- شرکت ملی نفت عربستان در تلاش است تا حضور خود در خلیج مکزیک را با خرید یک شرکت پالایشگاهی گسترش دهد.

تلاش سعودی‌ها برای افزایش تولید نفت با ورود به خلیج مکزیک
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، شرکت ملی نفت عربستان در تلاش است تا با خرید یک شرکت نفتی در خلیج مکزیک فعالیت خود را در آمریکا افزایش دهد.

    بر همین اساس، شرکت لیوندن‌باسل یک شرکت پالایشگاه نفتی را در منطقه هوستون به فروش گذاشته که آرامکو عربستان به دنبال خرید آن است.

    عربستان با هدف افزایش صادرات نفت خود در تلاش است تا این پالایشگاه بزرگ را به دست آورد چرا که این کشور همچنان به میزان قابل توجهی به درآمدهای نفتی خود وابسته است.

    طی سالهای گذشته به دلیل کاهش شدید قیمت نفت، درآمدهای نفتی عربستان نیز به شدت کاهش یافته و از سویی دیگر، ایران به عنوان یکی از رقبای منطقه‌ای این کشور، تولید نفت خود را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

    4 سال پیش عربستان طرح توسعه یک پالایشگاه نفتی بزرگ را در بندر آرتور واقع در ایالت تگزاس آمریکا به پایان رساند. این اقدام با همکاری رویال‌داچ شل هلند صورت گرفت و هم‌اکنون این پالایشگاه بزرگترین تولید کننده بنزین و گازوئیل و همچنین دیگر فرآورده‌های نفتی در آمریکا محسوب می‌شود.

    با خرید پالایشگاه جدید، عربستان می‌تواند صادرات نفت خود را به مقصد آمریکا افزایش دهد چرا که در صورت تملک این پالایشگاه، سعودی‌ها نفت آن را به طور مستقیم از داخل عربستان تأمین خواهند کرد.

    در شرایط کنونی، عربستان در حالی دست به خرید این پالایشگاه زده است که کنگره آمریکا به دنبال ارائه مجوز به خانواده‌های قربانیان 11 سپتامبر برای شکایت از عربستان است.

    پیش‌تر عربستان سعودی تهدید کرده بود که در صورت تصویب این طرح در کنگره، 750 میلیارد دلار دارایی‌های خود در آمریکا را که شامل اوراق قرضه وزارت خزانه‌داری این کشور است را به فروش برساند.

    برچسب ها