عصر خودرو

یک کارشناس اقتصادی:

لغو واگذاری سرخ آبی‌ها برنامه مشترک دولت و مجلس است

عصر بازار: یک کارشناس اقتصادی با اشاره به بی برنامگی دولت در واگذاری سرخ آبی ها گفت: نمایندگان مجلس هم تنها مخالف واگذاری این دو باشگاه هستند و هیچ نسخه شفابخشی برای واگذاری استقلال و پرسپولیس ارائه نمی دهند.

لغو واگذاری سرخ آبی‌ها برنامه مشترک دولت و مجلس است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، امیرضا لطفی گفت: برسی روند واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس طی سالهای اجرای سیاستهای اصل 44 در کشور نشان می دهد دولتها و مجلس ها در این مدت برنامه ای برای واگذاری این دو باشگاه نداشته اند.
    این کارشناس اقتصادی افزود: همچنین نگاهی به روند واگذاری این دو تیم از زمستان سال گذشته تاکنون نشان دهنده این است که در این مدت دولت به عرضه چند باره استقلال و پرسپولیس اکتفا کرده و انصراف کنونی از واگذاری دو تیم قرمز و آبی هم تایید کننده این بی برنامگی دولت برای خصوصی کردن فوتبال است.
    وی در ادامه تصریح کرد: نمایندگان مجلس تنها مخالف واگذاری این دو باشگاه هستند و هیچ نسخه شفابخشی برای واگذاری استقلال و پرسپولیس ارائه نمی دهند.
    این کارشناس اقتصادی اذعان داشت: سالهاست که این دو باشگاه تحت مدیریت و سیطره دولتها هستند و دولتی بودن موجب زیانده شدن آنها شده و از سوی دیگر این دو باشگاه حتی صورتهای مالی مشخصی برای حسابرسی ندارند.
    وی در تاکید بی برنامگی دولتها برای واگذاری این دو باشگاه یادآور شد: بندهای مختلف اصل 44 قانون اساسی در سال های 84 و 85 ابلاغ شده است و نام این دو باشگاه از آن زمان تاکنون در لیست واگذاریهای سازمان خصوصی سازی وجود دارد؛ بنابراین بهتر بود مقدمات واگذاری آنها طی این سالها فراهم می شد تا واگذاری استقلال و پرسپولیس از طریق بورس و تدریجی امکانپذیر باشد.
    این کارشناس اقتصادی اضافه کرد: در صورت انجام این اقدام، نگرانی ها در خصوص ابعاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از بین می رفت و دولتها می توانستند به صورت تدریجی بخشی از سهام این دو باشگاه را به صورت بلوکی به سرمایه گذاران و بخشی را به صورت خرد در اختیار هوادارن قرار دهند تا رفته رفته شاهد بهبود اوضاع این دو باشگاه باشیم.
    وی با بیان این که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باید بازیکن ساز و پایه ساز تیم ملی باشند گفت: با توجه به استمرار حضور و مدیریت دولت بر این دو باشگاه و نیز نتایجی که استقلال و پرسپولی در لیگ برتر کسب می کنند نه تنها نباید امیدی به استعدادیابی در فوتبال و نیز بازیکن سازی توسط این تیم ها داشت بلکه باید فاتحه فوتبال را خواند.

    برچسب ها