عصر خودرو

نوبخت:

مجوز پرداخت بدهی‌های دولت گرفته شد

عصر بازار- محمد باقر نوبخت در نشست هفتگی خود گفت: با مجموعه اقدامات دولت ۷٩٧٧ واحد تولیدی توانسته‌اند۶۰۰۰ و ٥٧ میلیارد تومان برای فعالیت از نظام بانکی تسهیلات دریافت کنند.

مجوز پرداخت بدهی‌های دولت گرفته شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادآنلاین، سخنگوی دولت در این نشست که به سئوالات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خبرنگاران پاسخ می‌داد گفت: همچنین ١١ هزار و 800 میلیارد تومان برای وام‌های عمرانی تخصیص داده شده است.

    وی افزود: مجوز پرداخت بدهی‌های دولت به بانکها، بازنشستگان، فرهنگیان، کارگران و پیمانکاران، در حدود ٤٨ هزار میلیارد تومان از مجلس گرفته شده و آیین نامه پرداخت آن نیز فردا در هیات دولت بررسی می‌شود.

    سخنگوی دولت درباره تحریم‌های داخلی به بهانه FATF گفت: تحریم‌های اشخاص و نهادهای داخلی را به رسمیت نمی‌شماریم و در داخل آن را اجرا نمی‌کنیم.

    وی افزود: در شورای عالی امنیت ملی مطرح شده که دبیر شورا اطلاع رسانی می‌کند. قراردادی را امضا نمی‌کنیم که منافع ملی را تامین نکند.

    تغییر ساعت در ابتدای مهرماه

    سخنگوی دولت درباره تغییر ساعت در ابتدای مهرماه گفت: این موضوع قانون است و باید در موعد مقرر قانون اجرایی شود. امسال نیز این قانون اجرایی خواهد شد و اطلاع رسانی لازم در این خصوص انجام می‌شود.

    جزئیاتی از مختصات بودجه 96

    رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور درباره مختصات بودجه 96 گفت: در سپهر برنامه ششم، بودجه سال آینده در 15 آذرماه تقدیم مجلس می‌شود. با عنایت به سیاست کلی برنامه ششم و اقتصاد مقاومتی این بودجه نوشته شده است. لذا در خلال اجرای برنامه ششم توسعه سالهای 95 تا 99، کلیه دریافت‌ها و پرداخت‌های بودجه‌ای پیش بینی شده است و بودجه سال آینده نیز در چارچوب لایحه برنامه ششم تهیه شده است. اساسا با رویکرد اقتصاد مقاومتی، درون زایی، برون‌نگری، مردمگرایی، دانش بنیانی و عدالت گرایی، این بخشنامه مهیا شده و تلاش می‌کنیم به وقت، با عنایت به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به مجلس تقدیم کنیم.

    او با ذکر مثالی درباره بودجه 96 گفت: برای ما موضوع رفع نابرابری در پرداخت‌های کارکنان دولت مهم است. گروهی از بازنشستگان مربوط به قبل از اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری هستند و برخی بعد از اجرای این قانون بازنشست شده اند که پرداختهای این دو گروه تفاوت زیادی دارد. گروهی که قبلا بازنشسته شده اند از 10 فوق العاده مصرح در قانون 68 قانون مدیریت خدمات کشوری استفاده نکرده اند ولی گروه جدید، این فوق العاده ها را دریافت می‌کنند. در بودجه سال 96، حل این نابرابری ها مد نظر قرار گرفته است.

    پیگیری شهدای منا

    نوبخت درباره پیگیری حادثه منا گفت: در ماه‌های اخیر تمام اقداماتی که می‌شد با وجود قطع رابطه با عربستان انجام شود، به انجام رسید. متاسفانه در برابر دولتی قرار داریم که در شرایط رابطه عادی، با او مشکل داشتیم. چه برسد به اینکه بهانه هایی نیز امروز به لحاظ حمله به ساختمان سفارتخانه شان در دست گرفته اند. قطعا از مسئولان بنیاد شهید خواهم خواست تمام تلاش خود را برای رضایت خانواده شهدای منا در نظر داشته باشند. سازمان برنامه و بودجه هم برای تامین بودجه‌های احتمالی اعلام آمادگی می‌کند. هر چند قوانینی در این باره وجود دارد که بنیاد شهید مکلف به اجرای آنهاست.

    تحریم‌های ظالمانه را به رسمیت نمی شناسیم

    سخنگوی دولت در ادامه نشست خبری خود با اشاره به اینکه تاکنون دولت جمهوری اسلامی ایران هیچ تحریمی را به رسمیت نشناخته، گفت: تحریم‌ها با هر انگیزه‌ای چه به دلیل مباحث هسته‌ای و قرارداد برجام، یا بهانه‌های دیگر وضع شده باشد را به رسمیت نمی‌شناسیم و دولت آنها را اجرایی نمی کند. هر چند ممکن است شخصیت‌های حقیقی یا حقوقی به بهانه‌های مختلف از جمله مسایل غیر هسته ای، تحریم شده باشد، طرف مقابل ما در خارج از کشور، اعتباراتی که بازگشایی شده را به رسمیت نمی شناسد.

    تاخیر در استخدام، مربوط به تفکیک سازمان‌های اداری و بودجه‌ای نیست

    نوبخت درباره عدم استخدام برخی از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی سال گذشته در معدودی از سازمانها مانند وزارت نیرو و امکان ارتباط آن با تفکیک سازمان‌های "اداری و استخدامی" و "برنامه وبودجه" توضیح داد: بدون اینکه از موارد مشخص شده در این پرسش باخبر باشم، این را مطمئنم تفکیک مباحث اداری و استخدامی از مباحث برنامه و بودجه ای، هیچ ارتباطی به آزمون استخدامی ندارد یا آنها اگر مشکلی دارند مرتبط با این تفکیک وظایف نیست. از پذیرفته شدگان خواهش می‌کنم در صورتی که مشکلی در این باره دارند، به صورت مشخص ابراز کنند تا گزارش دقیق آن در اختیار رسانه ها قرار گیرد.

    بحث‌های نظامی در خلیج فارس، فضاسازی است

    سخنگوی دولت درباره اخباری که اخیرا در خصوص برخوردهای بین نیروهای مسلح ایران و برخی کشورهای خارجی در خلیج فارس مطرح شده، گفت: به نظر می‌رسد این بحثها درباره برخورد نظامی در خلیج فارس، فضاسازی است. مرزداران غیور ما همیشه درباره برخورد با هر متجاوزی آماده اند. این نقطه قوت کشور است که نیروهای هوشمند، با اعتقاد و آماده‌ای را در همه حدود و مرزهای کشور داریم.

    هجمه به دولت از تریبون‌های نماز جمعه

    سخنگوی دولت در پاسخ به سئوالی درباره چرایی هجمه‌های وسیع به دولت در تریبون‌های نماز جمعه گفت: شاید نتوان عدم آگاهی از اقدامات دولت را مبنای برخی اظهارات نامتناسب در تریبون‌های نماز جمعه بدانیم. چون در شهریورماه، تعداد زیادی از وزرا در شهرستانها و استان‌های مختلف حضور داشتند و از تریبون‌های مختلف نماز جمعه هم خدمات دولت به مردم بیان شد.

    او در ادامه افزود: مقام معظم رهبری نیز در نشست اخیر با دولت، بیان فرمودند که خدمات باید به مردم اطلاع رسانی شود. در هفته اول شهریورماه، فرصت برای تماس با ائمه محترم جمعه وجود داشت. به نظر می‌رسد عامل اصلی اظهارات اخیر، ناآگاهی نباشد، هر چند اطلاع رسانی باید به صورت مستمر به جامعه و ائمه محترم جمعه انجام گیرد ولی انتظار داریم از پدران و برادرانی که در تریبون‌های نماز جمعه سخن می‌گویند، با مروت و انصاف درباره خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت سخنان خود را بیان کنند. هر چیزی که نیاز به تذکار و گوشزد است، دولت با فروتنی گوش می‌کند ولی در برخی موارد، انتظار داریم پایبندی به مروت و انصاف را در تریبون‌های نماز جمعه شاهد باشیم.

    قرارداد با ایرباس

    سخنگوی دولت در ادامه نشست خبری خود درباره قرارداد با ایرباس گفت: این قرارداد، بیع شرط است، یعنی ایرباس تعدادی از هواپیماهای خود را مشروط به فعالیت در خطوط هوایی و پرداخت هزینه خرید آنها از طریق ایجاد کارکرد به ایران واگذار می‌کند. مصوبه این موضوع در شورای اقتصاد تصویب شده و وزارت راه و شهرسازی از اختیارات قانونی برای خرید 111 دستگاه ایرباس برخوردار است.

    2  میلیارد تومان از حقوق‌های غیرمتعارف برگشت شد

    نوبخت با اشاره به اینکه بیش از دو میلیارد تومان از حقوق‌های غیرمتعارف پرداخت شده به مدیران برگشت داده شد، گفت: از دستگاه‌های نظارتی خواهش کردیم ماهانه حقوق مدیران کنترل شود تا اگر یک مورد تخلف نسبت به مصوبه مشاهده شد، برخورد صورت گیرد.

    نوبخت موضوع ورود دولت به انتخابات را رد کرد و گفت: آنقدر مشغله و کار برای دولت مطرح است که بحث انتخابات برای رقبای سیاسی، فرصتهای بهتری تا دولت دارد.

    برچسب ها