عصر خودرو

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

عصر بازار- انتشار گزارش ها در مورد افزایش تعداد سکوهای حفاری نفت در آمریکا موجب شد تا قیمت نفت‌ در معاملات امروز کاهش یابد.

قیمت جهانی نفت کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، پس از آنکه آمارها نشان داد که شرکت های نفتی آمریکایی تعداد سکوهای حفاری خود را افزایش داده و خود را با قیمت های پایین نفت تطبیق داده اند، قیمت نفت بیش از1.5 درصد کاهش یافت.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 82 سنت، معادل 1.71 درصد کاهش به 47 دلار و 19 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز 86 سنت، معادل 1.87 درصد افت داشت و به 45 دلار و 2 سنت رسید.

    تجار گرفتند کاهش قیمت های روز دوشنبه و جمعه نتیجه افزایش فعالیت های حفاری نفتی در آمریکا بوده که نشان می دهد تولید کنندگان می توانند با همین قیمت های فعلی نیز تولید سودآوری داشته باشند.

    مت استنلی، تحلیلگر بازار نفت در دوبی با بیان اینکه جان گرفتن شرکت های نفت شیل دلیل اصلی افت قیمت هاست گفت: «این ایده که ما از قیمت 50 دلار برای هر بشکه نفت فاصله خواهیم گرفت، دارد درست از آب در می آید.»

    بر اساس گزارش موسسه بیکر هاگز در روز جمعه، تعداد سکوهای حفاری نفتی در آمریکا برای دهمین هفته در طی 11 هفته اخیر افزایش داشته است. این طولانی ترین دوره افزایش تعداد سکوهای حفاری از سال 2011 تاکنون است.
    کاهش نزدیک به 6 درصدی قیمت نفت از 8 سپتامبر تاکنون، تا حدی افزایش 10 درصدی قیمت نفت در اوایل ماه جری و رسیدن آن به حدود 50 دلار را خنثی کرده است.

    در حالی که تقاضای چین برای خرید نفت در حال کاهش یافتن است، دیگر عامل نگرانی در بازار این است که موج دیگری از صادرات فرآورده های نفتی چین در اواخر سال جاری در راه باشد.

    تجار گفتند، آنها همچنان از نزدیک اظهارنظرها در مورد توافق احتمالی فریز نفتی را دنبال می کنند، هرچند که انتظار نمی رود توافق جامعی برای مهار مازاد عرضه نفت در نشست الجزایر به دست آید.

    برچسب ها