عصر خودرو

با هدف افزایش صادرات صورت می‌گیرد؛

پایانه صادرات فرآورده نفتی ایران به پاکستان راه‌ افتاد

عصر بازار- ایران به منظور افزایش صادرات انواع فرآورده‌های نفتی به ویژه نفت سفید، گازمایع و گازوئیل یک پایانه جدید در مرز با پاکستان راه‌اندازی کرد.

پایانه صادرات فرآورده نفتی ایران به پاکستان راه‌ افتاد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، افزایش تولید گاز و گازرسانی به صنایع و نیروگاه‌ها، ظرفیت مازادی برای صادرات انواع فرآورده‌های نفتی در ایران ایجاد کرده به طوری‌که از ابتدای امسال تاکنون به طور متوسط روزانه حدود 40 تا 45 میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی شامل گازوئیل، نفت سفید، گاز مایع و نفت کوره از ایران به کشورهای مختلف جهان صادر شده است.

    بر این اساس هم اکنون ظرفیت صادرات فرآورده نفتی ایران به معادل 400 هزار بشکه در روز افزایش یافته که با بهره برداری از اسکله های جدید نفتی به ویژه در پایانه ماهشهر این ظرفیت امسال به حدود 500 هزار بشکه در روز افزایش می یابد.

    همزمان با افزایش ظرفیت صادرات انواع فرآورده‌های نفتی، ایران به منظور افزایش صادرات انواع فرآورده‌های نفتی به ویژه نفت سفید، گاز مایع و گازوئیل یک پایانه جدید در مرز با پاکستان راه‌اندازی کرد.

    عبدالله گیتی‌منش، مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار با تایید راه اندازی یک پایانه جدید صادرات فرآورده نفتی در مرز ریمدان به عنوان مرز رسمی کشور در استان سیستان و بلوچستان، گفت: با افتتاح رسمی مرز ریمدان به عنوان مرز مجاز صادرات فرآورده‌های نفتی ایران به پاکستان رونق بیشتری می‌یابد.

    مرز جدید «ریمدان» مرز مشترک ایران و پاکستان در 137 کیلومتری چابهار در جنوب استان سیستان و بلوپستان قرار گرفته است.

    در شرایط فعلی پاکستان بزرگترین مشتری منطقه ای گاز مایع ایران به شمار می‌رود به طوری که به دلیل بالا بودن تقاضای گاز مایع در این کشور همسایه بخش عمده‌ای از گاز مایع پالایشگاه‌های نفت کشور روانه پاکستان می‌شود.

    برچسب ها