عصر خودرو

ظرفیت عملیاتی پایانه های نفتی ایران در بستر اقتصاد مقاومتی افزایش یافت

عصر بازار- مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران از افزایش ظرفیت های عملیاتی و فنی مهندسی در همه بخش های این شرکت در بستر اقتصاد مقاومتی خبر داد.

ظرفیت عملیاتی پایانه های نفتی ایران در بستر اقتصاد مقاومتی افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا،  سیدپیروز موسوی در نشست شورای مدیران این شرکت گفت: سال 1394 شرکت پایانه های نفت ایران در شمار 100 شرکت برتر در اقتصاد مقاومتی قرار دارد که اقدام هایی چون حمایت از ساخت کالا توسط سازندگان داخلی و ارتباط موثر با مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی از دلایل آن بود؛ این فعالیت ها به کاربردی شدن تحقیقات دانشگاهی در صنعت نفت کشور منجر شد.

    وی درباره طرح های در دست اجرای این شرکت گفت: بومی سازی ساخت کارت های الکترونیک سیستم های مترینگ (اندازه گیری)، طراحی و ساخت بازوهای بارگیری و موتورهای یدک کش برای نخستین بار در کشور و تولید و استفاده از پودر میکروبی برای پاک سازی خاک های آلوده به نفت از دستاوردهای این شرکت در سال 1394 بود که با رویکرد اقتصاد مقاومتی حاصل شد.
    به گفته موسوی، «طراحی و ساخت سامانه پیشگیری از تشکیل رسوب در مخازن(SRJ)»، «طراحی و ساخت سامانه نمایشگر پروفایل رسوبات کف مخازن»، «طراحی و تولید نمونه پودر میکروبی برای رفع آلودگی های نفتی»، «طراحی و ساخت دستگاه سیار صحت سنج سیستم های اندازه گیری (TANK PROVER)» و «تدوین دانش فنی، طراحی و ساخت کارت های الکترونیک سیستم میترینگ جزیره خارگ» از طرح های اجرا شده در پایانه های نفتی است.
    شرکت پایانه های نفتی با در اختیار داشتن پایانه های نفتی از جمله در خارگ و نکا (دریای خزر) مسئولیت بارگیری و صادرات نفت کشور را بر عهده دارد.

    ** 6میلیون و 500 هزار یورو صرفه جویی ارزی با تعمیر بومی گوی شناور بارگیری نفت
    مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: عملیات تعمیر گوی شناور «بهرگانسر» با تکیه بر توان و دانش فنی متخصصان ایرانی ایران صورت گرفت که با اجرای آن از خروج 6میلیون و 500 هزار یورو از کشور جلوگیری شد.
    موسوی اضافه کرد: همه مراحل حساس و پیچیده تعمیر گوی شناور بهرگانسر در محل قرارگیری گوی در دریا انجام شد، به گونه ای که این گوی حتی برای یک لحظه از مدار بهره برداری خارج نشد و این عملیات موفقیت آمیز یک دستاورد چشمگیر برای صنعت نفت محسوب می شود.
    گوی شناور که امکان بارگیری نفت در نفتکش های بدون نیاز به اسکله های نفتی را فراهم می کند، نقش مهمی در صادرات نفت کشور دارد.
    ساخت و تعمیر گوی های شناور به دلیل فناوری پیشرفته، در اختیار کشورهای محدودی قرار دارد اما متخصصان کشور ما توانسته اند در این عرصه به موفقیت هایی دست یابند به طوری که می توان ادعا کرد در بخش های مختلف این صنعت، خودکفا شده ایم.

    برچسب ها