عصر خودرو

شفاف سازی "قشرین" در خصوص افزایش سرمایه و اطلاعات بودجه ۹۶

عصر بازار- شرکت سهای عام صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان در خصوص ارسال اطلاعات اولین پیش بینی سود هر سهم سال مالی ۹۶ شفاف سازی کرد.

شفاف سازی "قشرین" در خصوص افزایش سرمایه و اطلاعات بودجه ۹۶
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، باتوجه به افزایش تولید چغندر قند در خراسان و پیش بینی خرید 90 هزار تن چغندر قند و تولید حدود 13 هزار و 800 تن شکر، باتوجه به کشش بازار به نرخ مصوب به فروش رسانیده خواهد شد،مضاف برآن پیش بینی شده که کمبود شکر مصرفی کشور از طریق ورود شکر خام تامین شود که حداقل سهم تصفیه و تبدیل این شرکت 20 هزار تن پیش بینی گردیده است که در صورت تحویل شکر خام دریافتی به شکر سفید تبدیل خواهد شد.
    به این ترتیب، پیش بینی شده است تفاله خشک فروش آزاد کارخانه با عنایت به قیمتهای فعلی درب کارخانه که حدود 7000 تا 7500 ریال می باشد با 10 درصد افزایش به 8,500 ریال برای هر کیلو به فروش برسد و باتوجه به 20 کیلو تفاله جایزه چغندرکاران، قیمت متوسط فروش مبلغ 6,382 ریال خواهد بود،ضمنا کاهش مبلغ متوسط فروش سال قبل عمدتا به علت کاهش قیمت تفاله خشک و حجم تولید بوده است.
    همچنین  "قشرین" پیش بینی کرده است که باتوجه به افزایش حجم خرید چغندر قند از 65 هزار تن به 90 هزار تن و همچنین تصفیه و تبدیل حدود 35 هزار تن چغندر ارسالی از غرب کشور به شکر به صورت دستمزدی و دریافت حداقل 20 هزار تن تصفیه و تبدیل شکر خام مدت زمان بهره برداری کارخانه با بکارگیری کارگران دائم و موقت و با اعمال ضرایب جدید، اضافه کاری حداقل 33 درصد افزایش یابد.
    از طرفی،  چون میزان حجم چغندر تولیدی در منطقه افزایش یافته لذا از پرداخت جوایز جانبی جذبچغندر قند کاسته خواهد شد و شرکت پیش بینی کرده که با متوسط عیار خریداری بین 18 تا 18.5 حداقل برای هر کیلو خرید چغندر قند باتوجه به نرخ مصوب خرید با عیار 16 حدود 3,600 ریال هزینه کند که نسبت به قیمت تمام شده خرید مواد اولیه سال گذشته حدود 5 درصد بیشتر خواهد بود.
    شایان ذکر است با افزایش خرید و مصرف چغندر احتمال افزایش ضایعات چغندر در سیلوهای نگهدارنده و کالاهای مصرفی و بسته بندی و غیره خواهد بود، لذا پیش بینی شده است که این میزان به مقدار افشاء شده در گزارش منتهی شود.
    در پایان،  شرکت جهت تامین سرمایه در گردش و خرید مواد اولیه علاوه بر پیگیری دریافت مطالبات خود از دولت درصدد است که سرمایه شرکت را به میزان 200 درصد و درنهایت به مبلغ 300 میلیارد ریال افزایش دهد که اقدامات فاز اول آن در جریان است که پیرو ان هزینه های مالی کاهش خواهد یافت.

    برچسب ها